Snart 6 måneder og søvnen driller

12. marts 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Snart 6 måneder og søvnen driller

Kære Helen.

Jeg skriver til dig vedr. vores lille datter. Hun bliver snart 6 måneder. Hun er en meget glad og rolig pige som stortrives. Jeg ammer hende og er begyndt på to daglige skemåltider. Men søvnen driller altså. Hun plejer at falde i søvn når jeg ammer hende i stuen ved 20-tiden. Hvis jeg lægger hende i seng vågner hun efter max 20 min og er helt frisk. Så nu gør jeg det at jeg ligger hende på sofaen hvor hun sover indtil vi andre går i seng. Så plejer vi at få hende i nattøjet og en tør ble. Jeg lægger mig derefter med hende i sengen og ammer hende og hun falder hurtigt i søvn. Hvis jeg så løfter hende over i egen seng (den ene side er taget af så den er i forbindelse med vores seng) så vågner hun efter max 20 min. Så tager jeg hende over til mig hvor hun straks falder i søvn. Det ...

Annonce

... hjælper ikke med en hånd eller søde ord.

Nogle nætter vågner hun op til 5 gange og skal enten have mad, et kram eller sut og bamse. Andre nætter vågner hun kun en enkelt gang, og det er skønt.
Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få hende til at sove i egen seng uden hun vågner hele tiden. Jeg sover ikke godt men hende i vores seng da jeg er bange for at ligge mig på hende.

Søvnen om dagen er der ikke rigtig noget mønster i selvom jeg prøver. Men det er svært at skabe et mønster når hendes lure varierer fra 20 min til 3 timer. (Om det er i sengen eller i barnevognen gør ingen forskel). Hun sover dog altid 3 gange dagligt og den første lur skal altid ligge halvanden time efter hun er vågnet.

Håber ikke det blev alt for rodet og at du vil give dit besyv med.

Med venlig hilsen

K´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder