Brev:
Snart 6 måneder og søvnen driller
12. marts 2015
Alder:
6 mdr.
Snart 6 måneder og søvnen driller
Kære Helen.
Jeg skriver til dig vedr. vores lille datter. Hun bliver snart 6 måneder. Hun er en meget glad og rolig pige som stortrives. Jeg ammer hende og er begyndt på to daglige skemåltider. Men søvnen driller altså. Hun plejer at falde i søvn når jeg ammer hende i stuen ved 20-tiden. Hvis jeg lægger hende i seng vågner hun efter max 20 min og er helt frisk. Så nu gør jeg det at jeg ligger hende på sofaen hvor hun sover indtil vi andre går i seng. Så plejer vi at få hende i nattøjet og en tør ble. Jeg lægger mig derefter med hende i sengen og ammer hende og hun falder hurtigt i søvn. Hvis jeg så løfter hende over i egen seng (den ene side er taget af så den er i forbindelse med vores seng) så vågner hun efter max 20 min. Så tager jeg hende over til mig hvor hun straks falder i søvn. Det hjælper ikke med en hånd eller søde ord.
Nogle nætter vågner hun op til 5 gange og skal enten have mad, et kram eller sut og bamse. Andre nætter vågner hun kun en enkelt gang, og det er skønt.
Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få hende til at sove i egen seng uden hun vågner hele tiden. Jeg sover ikke godt men hende i vores seng da jeg er bange for at ligge mig på hende.
Søvnen om dagen er der ikke rigtig noget mønster i selvom jeg prøver. Men det er svært at skabe et mønster når hendes lure varierer fra 20 min til 3 timer. (Om det er i sengen eller i barnevognen gør ingen forskel). Hun sover dog altid 3 gange dagligt og den første lur skal altid ligge halvanden time efter hun er vågnet.
Håber ikke det blev alt for rodet og at du vil give dit besyv med.
Med venlig hilsen
K´s mor