Brev:
Søvnbehov, rytme og mad
6. marts 2015
Alder:
5 mdr.
Søvnbehov, rytme og mad
Hej Helen.
Har læst mange af dine bøger og håber du kan hjælpe mig og min lille familie.
Vi har den skønneste dreng på 5 mdr. vores første barn. Han plejer at vågne kl 7:30 men er de sidste dage begyndt at vågne 6:30. skal jeg så tage ham op der? (er bange for om det vil påvirke hans natte søvn, hvis jeg ændre hans rytme) så sover han igen (efter da han stod op kl 7:30) kl 9- 9:30 og ca 1,5 time nogle gange 2 timer. Så kommer han op får grød og en flaske inden han skal ud og sove ved ca 13 tiden. Så sover han 1,5 time igen og får flaske. Han får en power nap fra ca 16.30 til 17 hvilket hverag er et MARERIDT at få ham til, men han kan ikke undvære den.
Når han så kommer op får han grød som snart bliver til kartoffelmos, vi øver endnu., og der er han fuldstændig hysterisk, jeg har prøvet at gi ham mad med det samme, vente 20 min men ingen ting hjælper. Så leger vi og kl 18.30 kommer han i bad, og kl 1930 får han flaske og kommer i seng og sover til ca 03 hvor han får flaske og så sover han til nu 6.30.
Men syntes det er stressende han ikke sover mere i løbet af dagen og at han er så hysterisk når han skal have mad til aften. for snakker man med andre sover deres børn jo 2-3 timer af gangen og ik hysteriske.
Håber du kan hjælpe.
Mange hilsner
En lidt desperat moder
PS: Jeg vil gerne til at gå til svømning og baby salme sang med ham da vi ikke rigtig kommer hjemme fra. men mange har sagt til os hvis vi rykker ved hans søvn rytme ødelægger det hans nattesøvn.