Brev:
Mange opvågninger med intens gråd
5. marts 2015
Alder:
6 mdr.
Mange opvågninger med intens gråd
Kære Helen.
Min datter på 6 1/2 md., har de sidste mange uger haft mange bratte opvågninger med gråd HVER aften/nat. Hun sover ca. kl. 20, og så er kan der være gråd fx. kl. 20.45, 21.30, 22.30, 00.00, og så typisk hver 2 t. resten af natten. Gråden er intens, og det er kun bryst der kan trøste. Hun bruger ikke sut.
Tager jeg hende op (tænker det måske var en bøvs, og vil jo gerne venne hende af med al den amning), græder hun videre. Hun virker ikke vågen, og oftest bliver der bare suttet et par min., før hun vender hovedet væk og sover videre. Nogle gange er det nok med et par sug.
Vi er godt igang med grød og almindelig mad om dagen, og hun har for nylig lært at tage flaske, så hun drikker ca. 200 ml. i sengen inden hun sover for natten.
Om dagen er hun glad, og virker ikke til at have ondt. Men i og med at hun græder så hjerteskærende højt, er jeg kommet i tvivl om der mon er noget i vejen.
Hvad tror du det skyldes?
Med venlig hilsen
Stine.