Brev:
Søvn udfordrer
4. marts 2015
Alder:
18 mdr.
Søvn udfordrer
Hej Helen.
Vores søn 18 måneder har aldrig sovet igennem, han står Fast op x 2 om natten og får lidt flaske. Falder i søvn med det samme og får også flaske til senge tid. Omkring 14 måneder trappede vi langt ned i mængden. Nu 120 ml til sengetid. 90-120 i løbet af natten.
Ydermere tog vi til zoneteraput for 1 måned siden. Dette har betydet at vi har haft 3 nætter i sidste måned, hvor han sov uden at vågne fra 19-05.00. Nu vågner han x 1 og får 90 ml flaske med mme. Vågner mellem 01-03. Meget forskelligt. Men står så fast op kl 05.00. Når han er vågnen om natten x 1 er det max 5 min fordi han får flasken. Kl 05.00 vil han op og vi har prøvet at få ham til at sove lidt videre uden held.
Vi har ikke været så opsat på at gå igang med væk med flasken, da han har været en del syg, virus, forkølelse, mellemørebetændelse - nu dræn, hoste. Ja meget af det.
Han sover i dagpleje x 1 lur på 3 timer, nogen gange 3 1/2 time.
Ialt på et døgn får han derved 12-14 timer med 1 opvågning.
Mit spørgsmål til dig er. Bør vi droppe den flaske, vi vil gerne. Men hvordan gør vi det bedst?
Sover han for længe til middag ?
Skal vi blot acceptere han vil op kl 05.00, eller prøve noget?
På forhånd tak for dit svar.
Mange hilsner
Træt mor.