Brev:
Søvnproblemer med natamning II
2. marts 2015
Alder:
9 mdr.
Søvnproblemer med natamning II
Kære Helen
Først og fremmest tusind tak for dine svar. De er MEGET værdsat:-)
Du svarer sidst, som om jeg gerne vil gå over til flaske, det er egentlig ikke et ønske, jeg vil blot gerne slutte med alt det natamning:-)
Så vidt jeg læser dit svar, kan vi vælge enten at stoppe med natamningen en gang for alle fx ml. 24. og 5, eller forsøge at øge intervallerne løbende. Du skriver, at jeg skal passe på med brystbetændelse, hvis vi stopper en gang for alle. Jeg er ikke så bekymret for brystbetændelse, jeg ammer pt. kun 1 gang i løbet af dagen, så der er altså ikke meget mælk, selvom han ammer løs hele natten igennem. Mit spørgsmål er derfor: Vil det være mest skånsomt for ham at stoppe en gang for alle ml. 24 og 5? Vi har prøvet lidt med længere intervaller, men på den måde kan det jo ende med at være maaaange timer alt i alt, han er ked af det?
Er der noget som helst som vil gøre den "kolde tyrker" lettere for ham? Er det fx bedst at stoppe med den sidste amning om dagen først? Bedre at gå over til flasken for den er lettere at stoppe? Eller andet?
Mit sidste spørgsmål handler om, at han den seneste tid også er blevet fuldstændig umulig at putte. Han græder og græder og vil bare ikke lægges. Efter nogle timer falder han i søvn hos mig eller faren, men så snart vi lægger ham i hans seng bliver han ked af det og vågner. Efter 2-3 timer lykkedes vi med at lægge ham i sengen hos mig… Jeg oplever ham som en følsom lille en, og dette er startet efter han er blevet passet for første gang i et par timer… men måske det kunne skyldes vores dagsplan er forkert skruet sammen. Derfor får du den her:
5.30-7: Vågner, får grød
8-9: Puttes til 1. lur
10-11: vågner får rester fra dagen før eller mos
12.30-13: Ammes og puttes til lur 2
14.30-15: Vågner, får rugbrødsmadder og frugt
16.30: Får en snack hvis han er meget sulten
17.30: Familiens aftensmad
19-19.30: Godnatgrød
20: ammes og puttes
(herefter ammes han så hver 2. time hele natten igennem, enkelte nætter hver 45. min…. Han bruger ikke sut og virker ikke interesseret i en klud)
Og nu skal jeg nok snart stoppe med alle disse spørgsmål. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal stille op med det vågner barn!
Mange hilsner
Herfra
Ps. Vil lige tilføje at han om dagen sover fint i sin barnevogn og at han er glad og tilfreds, når han er vågen, selvom han har væske i begge øre...