Søvnproblemer med natamning II

2. marts 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvnproblemer med natamning II

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for dine svar. De er MEGET værdsat:-)

Du svarer sidst, som om jeg gerne vil gå over til flaske, det er egentlig ikke et ønske, jeg vil blot gerne slutte med alt det natamning:-)

Så vidt jeg læser dit svar, kan vi vælge enten at stoppe med natamningen en gang for alle fx ml. 24. og 5, eller forsøge at øge intervallerne løbende. Du skriver, at jeg skal passe på med brystbetændelse, hvis vi stopper en gang for alle. Jeg er ikke så bekymret for brystbetændelse, jeg ammer pt. kun 1 gang i løbet af dagen, så der er altså ikke meget mælk, selvom han ammer løs hele natten igennem. Mit spørgsmål er derfor: Vil det være mest skånsomt for ham at stoppe en gang for alle ml. 24 og 5? Vi har prøvet lidt med længere intervaller, men på den måde kan det jo ende med at være maaaange timer alt i alt, han er ked af det?

Er der noget som helst som vil gøre den "kolde tyrker" lettere for ham? Er det fx bedst at stoppe med den sidste amning om dagen først? Bedre at gå over til flasken for den er lettere at stoppe? Eller andet?

Mit sidste spørgsmål handler om, at han den seneste tid også er blevet fuldstændig umulig at putte. Han græder ...

Annonce

... og græder og vil bare ikke lægges. Efter nogle timer falder han i søvn hos mig eller faren, men så snart vi lægger ham i hans seng bliver han ked af det og vågner. Efter 2-3 timer lykkedes vi med at lægge ham i sengen hos mig… Jeg oplever ham som en følsom lille en, og dette er startet efter han er blevet passet for første gang i et par timer… men måske det kunne skyldes vores dagsplan er forkert skruet sammen. Derfor får du den her:

5.30-7: Vågner, får grød
8-9: Puttes til 1. lur
10-11: vågner får rester fra dagen før eller mos
12.30-13: Ammes og puttes til lur 2
14.30-15: Vågner, får rugbrødsmadder og frugt
16.30: Får en snack hvis han er meget sulten
17.30: Familiens aftensmad
19-19.30: Godnatgrød
20: ammes og puttes

(herefter ammes han så hver 2. time hele natten igennem, enkelte nætter hver 45. min…. Han bruger ikke sut og virker ikke interesseret i en klud)

Og nu skal jeg nok snart stoppe med alle disse spørgsmål. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal stille op med det vågner barn!

Mange hilsner
Herfra

Ps. Vil lige tilføje at han om dagen sover fint i sin barnevogn og at han er glad og tilfreds, når han er vågen, selvom han har væske i begge øre...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!