Lære at sove i egen seng - 3 mdr.

1. marts 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Lære at sove i egen seng - 3 mdr.

Kære Helen

Så har jeg fået barn nummer to, men åbenbart stadig brug for et af dine gode råd.

Min søn på nu 3,5mdr har siden fødsel sovet i vores seng. Han er blevet ammet i søvn, og desværre så næsten uafbrudt ligget med brystet i munden hele natten, da han vågner hver gang jeg trækker mig væk. Dette er blevet for meget, ifht min søvn nu, og vi har i en uge forsøgt at putte ham i egen seng. Uden nogen form for succes vil jeg sige :-(

Jeg sætter mig i soveværelset og ammer ham indtil han er faldet i søvn. Lægger ham så over i hans lift, hvilket også går fint - han sover videre. Men vågner søgende efter bryst efter alt imellem 5min og 20min. Kan ikke få ham videre i søvnen ved at lægge en hånd på ham, age ham eller ligende...han er VÅGEN. Gør så ovenstående én gang til med fin held, men søgende opvågningen efter en lille lur gentager sig. Når det har stået på nogle timer, 'overgiver' jeg mig, og tager ham med over i min seng, og lader ham falde i søvn ved brystet. Kan dog nu ovre i sengen godt trække mig væk, inden han igen vågner søgende. Dog ofte efter lidt længere tid - helt op til halvanden time. Men altså....ingen træk længere end halvanden time for hverken barn eller mor :-(

I dagstimerne powernapper han også i sin barnevogn (hvor han også ...

Annonce

... sover i lift). Sover 30-40min ad gangen. Kan dog her tit lulles i søvn igen, så han sover op til halvanden/to timer i alt.

Der er den uheldige hage ved det hele (synes moren i hvert fald), at han ikke vil bruge sut. Vi har forsøgt ALLE slags, og han bare 'leger' med den, skubber rundt med den og skubber den ud :-( Den store brugte sut, med hvilken jeg netop kunne få hende videre i søvnen uden bryst. Men det kan jeg jo ikke her :-(

Han er ligeledes en STOR dreng. 70cm lang og 7,5kg. Så ved ikke om det er liften der er blevet for lille. Men han ser bare så lille ud, når han ligger i sin babyseng, at jeg tænker han føler sig efterladt/utryg. Størrelsen gør også, at han VIRKELIG er tung at gå med i armene i svøb for at lulle i søvn. Han får det også MEGET varmt deri, og søger mit bryst meget voldsomt når jeg forsøger.

Synes det er en ond cirkel uden ende, og jeg er MEGET frustreret, træt og ked af det. For ved jo godt det er en dum vane jeg selv har givet ham, som jeg slåsser med nu. Og kan slet ikke se hvordan jeg skal få det ændret.

Håber du kan hjælpe mig, da jeg snart har brug for lidt mere søvn, så jeg kan være en god mor for den lille og min store datter, og en kæreste der er til at holde ud at være sammen med :-)

Med venlig hilsen
En træt træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.