Putning tager lang tid, del II

28. februar 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Putning tager lang tid, del II

Hej Helen.

Tak for dit svar. Det var rart med en bekræftelse af, at det vi havde gjort inden han blev syg var rigtigt, nemlig at droppe at holde fast i et bestemt puttetidspunkt der ikke fungerede og vente til han blev træt, også selvom det var alt for sent i forhold til hvornår han burde sove.

Men hvis resten var "så simpelt" (skrevet med et smil) som du skriver, så ville jeg være lykkelig. Desværre har vi en ugle, der i løbet af natten bliver til en lærke og ofte vågner af sig selv mellem 4.45 og 6 og når han først sover kl 21.30 om aftenen, er det sgu lige tidlig nok. Så kommer han tøffende ned af gangen, en af os går ud og møder ham med en dyne i hånden, følger ham tilbage til hans seng, lægger sig på en madras ved siden af og så prøver vi at sove videre og jeg skriver PRØVER, for ofte bliver det ikke til mere end det. Han ligger og vender og drejer sig og kan ikke falde i søvn. Han aer vores arm og flytter vores hånd rundt forskellige steder på sin krop og kan simpelthen ikke falde til ro. Nogle gange når han at falde i søvn 10-20 min inden uret ringer kl 6.30 og ja SÅ er han ikke nem at få op, men ellers er det ikke fordi han gerne vil sove længere om morgenene, men vil gerne ligge 20-30 min i sengen og hygge og læse bøger og snakke lidt.

Så de fleste nætter sover han omkring 8 timer, nogle gange under :( En god nat i vores verden er hvis han falder i søvn 21.30 og ikke vågner før kl 6, for så har han sovet 8 1/2 time og vi har måske sovet 8, men lad mig lige understrege at det sker uhyggelig sjældent. Så vi har en ...

Annonce

... dreng der i gennemsnit sover 10 timer i døgnet og har gjort det RIGTIG længe og han er altså ikke engang 2 1/2 år endnu.

Så jeg kan ikke se hvordan vi skal kunne flytte hans puttetidspunkt frem, når vi ikke engang kan korte noget af hans søvn om morgenen - det var noget andet hvis han lå og boblede til kl 8, men det er altså bestemt ikke tilfældet! Og jeg ved heller ikke hvordan vi kommer hen til at sove igennem eller at det i det mindste ikke skal tage SÅ lang tid at falde i søvn igen, når han vågner om natten!?

Om 3 1/2 måned banker en ny virkelighed på. Der er lillebror kommet til verden og min kærestes barsel er slut, så der er han ude af døre kl 04 om morgene og jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig hvordan jeg skal kunne amme en lille baby samtidig med jeg skal forsøge at få storebror til at sove videre :'( Jeg beder til at disse to ikke falder sammen, men jeg ved da godt hvad mine dage kommer til at bestå af, når den store er afleveret i dagpleje, når vi først kommer i seng efter 21.30 og er oppe kl meget tidligt... zzzzzzzzz. Så vi har tre måneder til at få styr på den søvn og det virker noget urealistisk når vi har kæmpet med hans søvn i over 2 år :-/

Han er ellers glad og frisk i løbet af dagen, nysgerrig og langt fremme i sin udvikling både sprogligt og fysisk (qua hans nysgerrighed og lyst til at gøre ting selv). Han spiser godt og drikker rigeligt og er aktiv i løbet af dagen og ja bortset fra den gang mellemørebetændelse for halvanden måned siden er han meget sjældent syg.

Hilsen
En meget frustreret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor