Brev:
Farvel til godnat flasken
27. februar 2015
Alder:
12 mdr.
Farvel til godnat flasken
Helen,
Min lille dreng bliver 1 år om en uge. Og i den forbindelse har jeg tænkt lidt på at vi snart skal sige farvel til godnat flasken - men hvordan gør man lige det?
Min store dreng ammede jeg og han sagde selv fra omkring 10-11 måneders alderen, han gad bare ik mere. Men L er meget glad for sin flaske inden puttetid. Han drikker gerne 210-250 ml, han falder hen, jeg lægger ham i hans seng og han falder i søvn med sin sut og nusseklud.
Han har ikke villet tage en godnat grød til sig. Men tænker lidt at jeg skal præsenterer ham for den igen når flasken skal væk. Når han får flasken sover han fra 19.30-06.45 uden opvågning. Men når nu flasken skal væk, vil han måske vågne midt nat?
Han er en stor dreng på 13 kg, spiser godt, drikker fint vand og mælk af kop, han går rundt nu.
Bør man måske trappe mælken lige så stille ud, så man evt starter med at tilbyde 200 ml, så 150 ml, så 100 ml osv. Eller er det bedst at fjerne den helt på en gang? Og hvordan får man et nyt og hyggeligt putteritual? Kan slet ikke huske det fra min store dreng ;) Øv, synd snart at skulle fjerne flasken, når han stadig er så glad for den. Men det er vel bedre nu, end om et halvt år?
Kærlig hilsen
Mor til 2.