Brev:
Vågen om natten - 18 mdr.
24. februar 2015
Alder:
18 mdr.
Vågen om natten - 18 mdr.
Hej Helen
Min søn har en tendens til 1-2 gange om ugen at ligge vågen 2-3 timer om natten. Hvis det kan lade sig gøre ift. mit arbejde, så sover han også det tilsvarende længere. Han er ikke ked af det, ligger blot og rumsterer rundt, slapper af, prøver at sove igen. Han sover i min seng og ligger tit tæt op ad mig og prøver at falde i søvn igen.
Jeg kan ikke se noget mønster i hvornår det sker. Han spiser fint om dagen, er glad og er god til at falde i søvn både til middag og aften. Han sover ca. 2-2,5 time til lur (jeg vækker ham, så han ikke sover længere end til kl. 14) og sover om aftenen ca. 19-5/6. Han kommer ud at lege osv i løbet af dagen og er i det hele taget fint aktiv (han går i vuggestue).
Men jeg synes det er ved at være lidt hårdt med de her nattetjanser.
Håber du har et godt råd. Hvis han skal sove mindre til lur sker der blot det at han er træt tidligere om aftenen og det ændrer ikke på at han godt kan vågne om natten.
Med venlig hilsen
Laila