Vågen om natten - 18 mdr.

24. februar 2015

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vågen om natten - 18 mdr.

Hej Helen

Min søn har en tendens til 1-2 gange om ugen at ligge vågen 2-3 timer om natten. Hvis det kan lade sig gøre ift. mit arbejde, så sover han også det tilsvarende længere. Han er ikke ked af det, ligger blot og rumsterer rundt, slapper af, prøver at sove igen. Han sover i min seng og ligger tit tæt op ad mig og prøver at falde i søvn igen.

Jeg kan ikke se noget mønster i hvornår det sker. Han spiser fint om dagen, er glad og er god til at falde i søvn både til middag og aften. ...

Annonce

... Han sover ca. 2-2,5 time til lur (jeg vækker ham, så han ikke sover længere end til kl. 14) og sover om aftenen ca. 19-5/6. Han kommer ud at lege osv i løbet af dagen og er i det hele taget fint aktiv (han går i vuggestue).

Men jeg synes det er ved at være lidt hårdt med de her nattetjanser.

Håber du har et godt råd. Hvis han skal sove mindre til lur sker der blot det at han er træt tidligere om aftenen og det ændrer ikke på at han godt kan vågne om natten.

Med venlig hilsen
Laila

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år