Brev:
Vi sliter ennå desverre med søvn
23. februar 2015
Alder:
7 mdr.
Vi sliter ennå desverre med søvn
Hei igjen Helen.
Nå har klumpen min blitt 7.5 mnd. Vi sliter ennå desverre med søvn :(.
Slik ser dagen vår ut nå :
Står opp ca 6.30-.
Frokost ca 8: risgrøt 1 full porsjon. Avslutter med sviskemos.
Første dupp 2 timer etter stått opp. Pupp. før dupp. Varer som regel 30 minutter. Kan slå til med 45-1 time ca.1 gang hver 2 uke.
Får frukt, fruktmos og tilbud om kavring når våknet. Så ulike aktivitet.
Lunsj ca 11.30: grønnsaksmos med/ uten kjøtt. Spiser rundt 100 gram.
Dupp igjen 3 timer etter våken tid. Pupp før dupp. Altfra 30 minutter til 2 timer. Oftest 30 minutter. Sover han kun 30 minutter får han en dupp til 2 timer etter oppvåkning.
Middag ca 15: spiser kun noen skjeer ennå.
Leggetid varierer pga siste dupp.. Ca.2.5-3 timer etter oppvåkning. Ca 18.30-19.30 Spiser 1 full. Porsjon grøt før kveldstell så.spiser han riktig godt av begge brystene.. Før han legges døsig, men våken. Sovner da etter relativt kort tid.
Våkner fortsatt 30 minutter etter leggetid. Gjort dette siden han var 4 mnd nå. Må da inn å enten rugge på sengen ( har bedrockers), kose han på ryggen /snu ham på siden ect. Blir stille,.faller til ro. Våkner så altfra 15 minutter til 1 time etter dette. Så fortsetter det med å våkne hver halvtime, time annen hver hele natta igjennom.
Prøver nå ( startet natt til mandag) å kun gi pupp 1 gang på kvelden 21-22-23, så stenge krana i 6-7 timer. Det er ikke sult som er grunnen til at han våkner.. Heller dårlig vane. I natt sovnet han 18. Våknet 1830,19,20 og 21. Fikk da pupp 21. Våknet igjen 22. Da bestemte jeg meg for å starte avvenning. Da var han våken fra 22-1.30. Gråt Og.protest... Ga han vann, sa rolig hyysj, rugget på senga. Ble han kralilsk så trøstet jeg med å legge hender på han kose på han.. Ble veldig forbanna når jeg kosa på han. Sovnet til slutt. Da sov han til 5. Rekord!! 3.5 har han ikke sovet siden han var nyfødt..Det gikk da 8 timer uten pupp. Han fikk da pupp og sov ganske urolig frem til 7.30.
Han må ha drukket mye melk klokken 5 for har gulvet gulpet MYE idag .
Ammes fortsatt i søvn på dagen. Bør jeg kutte det ut?
Har du noen tips til hva jeg kan gjøre nå?. Hvordan få tilbake kvelden / natta? Jeg er utslitt :/
Han er fortsatt en stor gutt. Han ligger over alle kurver. var 11.350 kg og 72 cm ved 6 mnd kontrollen.
Hilsen
en sliten alenemor