Vi sliter ennå desverre med søvn

23. februar 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vi sliter ennå desverre med søvn

Hei igjen Helen.

Nå har klumpen min blitt 7.5 mnd. Vi sliter ennå desverre med søvn :(.

Slik ser dagen vår ut nå :
Står opp ca 6.30-.
Frokost ca 8: risgrøt 1 full porsjon. Avslutter med sviskemos.
Første dupp 2 timer etter stått opp. Pupp. før dupp. Varer som regel 30 minutter. Kan slå til med 45-1 time ca.1 gang hver 2 uke.
Får frukt, fruktmos og tilbud om kavring når våknet. Så ulike aktivitet.
Lunsj ca 11.30: grønnsaksmos med/ uten kjøtt. Spiser rundt 100 gram.
Dupp igjen 3 timer etter våken tid. Pupp før dupp. Altfra 30 minutter til 2 timer. Oftest 30 minutter. Sover han kun 30 minutter får han en dupp til 2 timer etter oppvåkning.
Middag ca 15: spiser kun noen skjeer ennå.
Leggetid varierer pga siste dupp.. Ca.2.5-3 timer etter oppvåkning. Ca 18.30-19.30 Spiser 1 full. Porsjon grøt før kveldstell så.spiser han riktig godt av begge brystene.. Før han legges døsig, men våken. Sovner da etter relativt kort tid.

Våkner fortsatt 30 minutter etter leggetid. Gjort dette siden han var 4 mnd nå. Må da inn å enten rugge på sengen ( har bedrockers), kose han på ryggen /snu ham på siden ect. Blir stille,.faller til ro. Våkner så altfra ...

Annonce

... 15 minutter til 1 time etter dette. Så fortsetter det med å våkne hver halvtime, time annen hver hele natta igjennom.

Prøver nå ( startet natt til mandag) å kun gi pupp 1 gang på kvelden 21-22-23, så stenge krana i 6-7 timer. Det er ikke sult som er grunnen til at han våkner.. Heller dårlig vane. I natt sovnet han 18. Våknet 1830,19,20 og 21. Fikk da pupp 21. Våknet igjen 22. Da bestemte jeg meg for å starte avvenning. Da var han våken fra 22-1.30. Gråt Og.protest... Ga han vann, sa rolig hyysj, rugget på senga. Ble han kralilsk så trøstet jeg med å legge hender på han kose på han.. Ble veldig forbanna når jeg kosa på han. Sovnet til slutt. Da sov han til 5. Rekord!! 3.5 har han ikke sovet siden han var nyfødt..Det gikk da 8 timer uten pupp. Han fikk da pupp og sov ganske urolig frem til 7.30.

Han må ha drukket mye melk klokken 5 for har gulvet gulpet MYE idag .

Ammes fortsatt i søvn på dagen. Bør jeg kutte det ut?

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre nå?. Hvordan få tilbake kvelden / natta? Jeg er utslitt :/
Han er fortsatt en stor gutt. Han ligger over alle kurver. var 11.350 kg og 72 cm ved 6 mnd kontrollen.

Hilsen
en sliten alenemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig