Brev:
Sove i egen seng - 6 mdr.
23. februar 2015
Alder:
6 mdr.
Sove i egen seng - 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en dejlig dreng på 6 mdr. som på mange måder er meget glad og nem. Jeg ville så gerne amme ham men det gik ikke og vi måtte tidligt supplere med flaske.
Efter en omgang trøske og forkølelse ville han ikke ammes mere og kun have flaske. Det har været meget hårdt for mig og selv her 3 mdr. efter kan det stadig få mig til at græde. Men problemet jeg vil spørge dig til råds om er hvordan jeg får ham til at sove i sin egen seng.
Putte-ritualet består i at far ved 7-8-tiden skifter ham og kommer ham i nattøj, så tager jeg ham med ind i min seng og han får en flaske og en sang. Derefter får han "godnat-kaninen" og kommer over i sin egen seng (den står i forlængelse af min), her leger han lidt med kaninen indtil han klynker lidt, får sin sut og sover. Det er altså meget nemt at få ham til at falde i søvn men efter en lille time vågner han og er umulig at få til at sove igen - lige indtil jeg flytter ham over i min seng - så smiler han og putter sig ind til mig og sover. Hvis jeg får ham til at sove i sin egen seng opstår det samme problem en lille time efter.
Jeg tænker om han mangler tryghed fra amningen og at jeg defor bare skal lade ham sove ved mig eller om det er en kamp der skal kæmpes - jeg er nemlig lidt træt af også at komme i seng kl. 8.
Han sover fint om dagen hvor han sjældent behøver at blive "kørt i søvn" og er begyndt at spise grød og mos.
Med venlig hilsen
Mariette