Døgnrytme 3 mdr.

23. februar 2015

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Døgnrytme 3 mdr.

Hej Helen

Filippa på snart 3 mdr., har sovet igennem mere eller mindre siden hun var 1 1/2 måned. Hun er et rent flaskebarn, hvilket uden tvivl spiller ind. Hun er en stor pige på snart 7 kg og 65 cm, så hun stor trives :)

Det er jo ikke et problem, at hun sover igennem - men det gør mig usikker på hendes døgnrytme. Så jeg håber, du kan hjælpe mig med, om vi er på "rette vej". Filippas døgn ser typisk sådan ud:

- Går i seng kl. ca. 21:00 (hun sover i egen seng inde hos os)
- Vågner kl. ca. 05:00 - får en "natflaske"
- Står op kl. ca. 07:00
- I løbet af formiddagen sover hun 1 eller 2 lure på ca. 40 minutter, enten i sin vugge eller på min arm (alt efter humør).
- Kl. ca. 12:30 bliver hun lagt i barnevognen til ...

Annonce

... sin middagslur, som kan vare på alt fra 1 1/2 til 3 timer.
- Efter middagsluren sover hun igen 1 eller 2 lure på ca. 40 minutter, enten i sin vugge eller på min arm. Har eftermiddagsluren været lang, sover hun typisk kun 1 lur.
- Går i seng kl. ca. 21:00

Sådan er "sove-progammet" hver dag.
Hun får ca. 7 flasker om dagen, og spiser omkring 750 ml på dagsbasis. Det er mindre en den "anbefalet" 1/6 af vægten mængden. Men jeg er ikke i tvivl om, at hun får nok mad - da hun selv fjerner flasken når hun er færdig, og klart signalere når hun er mæt. Ligeledes fortæller hun klart når hun er sulten :)

Mit spørgsmål er, om Filippa får søvn nok i løbet af dagen? Og er antallet af hendes lure for mange?

Glade hilsner
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!