Brev:
Døgnrytme 3 mdr.
23. februar 2015
Alder:
2 mdr.
Døgnrytme 3 mdr.
Hej Helen
Filippa på snart 3 mdr., har sovet igennem mere eller mindre siden hun var 1 1/2 måned. Hun er et rent flaskebarn, hvilket uden tvivl spiller ind. Hun er en stor pige på snart 7 kg og 65 cm, så hun stor trives :)
Det er jo ikke et problem, at hun sover igennem - men det gør mig usikker på hendes døgnrytme. Så jeg håber, du kan hjælpe mig med, om vi er på "rette vej". Filippas døgn ser typisk sådan ud:
- Går i seng kl. ca. 21:00 (hun sover i egen seng inde hos os)
- Vågner kl. ca. 05:00 - får en "natflaske"
- Står op kl. ca. 07:00
- I løbet af formiddagen sover hun 1 eller 2 lure på ca. 40 minutter, enten i sin vugge eller på min arm (alt efter humør).
- Kl. ca. 12:30 bliver hun lagt i barnevognen til sin middagslur, som kan vare på alt fra 1 1/2 til 3 timer.
- Efter middagsluren sover hun igen 1 eller 2 lure på ca. 40 minutter, enten i sin vugge eller på min arm. Har eftermiddagsluren været lang, sover hun typisk kun 1 lur.
- Går i seng kl. ca. 21:00
Sådan er "sove-progammet" hver dag.
Hun får ca. 7 flasker om dagen, og spiser omkring 750 ml på dagsbasis. Det er mindre en den "anbefalet" 1/6 af vægten mængden. Men jeg er ikke i tvivl om, at hun får nok mad - da hun selv fjerner flasken når hun er færdig, og klart signalere når hun er mæt. Ligeledes fortæller hun klart når hun er sulten :)
Mit spørgsmål er, om Filippa får søvn nok i løbet af dagen? Og er antallet af hendes lure for mange?
Glade hilsner
Louise