Brev:
Søvn/putteritual/trøst
18. februar 2015
Alder:
8 mdr.
Søvn/putteritual/trøst
Hej Helen.
Jeg ligger sammen med vores lille pige i vores seng. Her ammer jeg hende inden hun sover, hun slipper selv brystet nogen gange gør jeg det for hende og hun så sover videre. Nu er det sådan at selvom jeg bliver liggende lige ved siden af og prøver at nusse hende når hun vågner efter 40 min. Så lykkes det ikke at få hende til at sove videre, og jeg må så igen amme hende, eller også bliver hun så frisk at vi simpelthen står op og går ind i stuen. Og så kan hun først sove ved 22 tiden og blive sovende til kl.00:30… og 2:30…4:00 el.5:30-6:30 vi står så op k7. Jeg syntes så ikke hun får sovet særlig meget.
Formiddag sover hun 1 time el. mere. Eftermiddag 2-3 time ca. nogen gange vågner hun og skal lige hjælpes videre i søvnen i barnevognen, men ellers er hun rigtig god til at sove videre af sig selv. - så det træls hun ikke kan det om aftenen/natten.
Syntes hun spiser og drikker godt/fornuftigt igennem hele dagen.
Morgenmad 7:30
Mellemmåltid 8:30
Sover kl 9.:00
Tilbydes mad/vand efter luren.
11:30-12 ca. frokost.
Ammes 1230 ca
Sover ca 1300
Vågner mellem 14:30-15. i går sov hun dog længere. - jeg hjælper hende videre i søvnen hvis hun ikke er kommet op på 2 timer.
Mellemmåltid 15-1530 ca.
Aftensmad 17:30 ca.
Kommer i bad og nattøj derefter - det vi lige begyndt på, syntes ikke det hjælper med badet.
Hygger i sofaen
Får godnatgrød ved 19 tiden
Og alt efter hvor træt hun er går vi ind og ammer i sengen hvor jeg har en natmusik på og hendes nusseklud, hun falder i søvn mens jeg aer hende på hovedet el. synger natsang.
* Er der noget som skal gøres anderledes?
Hendes sovevaner om aftenen, har altid været sådan at jeg måtte putte hende af 2 omgange.
* Hvordan skal jeg få ændret denne situation eller kommer det af sig selv?
* Det må også gerne være sådan at andre kan putte hende om ca. 2 måneder, der er hun så 10 måneder.
* Hvordan trøster jeg hende uden at hun skal ammes , for hun bliver så ked af det.
Hilsen