Søvn/putteritual/trøst

18. februar 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn/putteritual/trøst

Hej Helen.

Jeg ligger sammen med vores lille pige i vores seng. Her ammer jeg hende inden hun sover, hun slipper selv brystet nogen gange gør jeg det for hende og hun så sover videre. Nu er det sådan at selvom jeg bliver liggende lige ved siden af og prøver at nusse hende når hun vågner efter 40 min. Så lykkes det ikke at få hende til at sove videre, og jeg må så igen amme hende, eller også bliver hun så frisk at vi simpelthen står op og går ind i stuen. Og så kan hun først sove ved 22 tiden og blive sovende til kl.00:30… og 2:30…4:00 el.5:30-6:30 vi står så op k7. Jeg syntes så ikke hun får sovet særlig meget.

Formiddag sover hun 1 time el. mere. Eftermiddag 2-3 time ca. nogen gange vågner hun og skal lige hjælpes videre i søvnen i barnevognen, men ellers er hun rigtig god til at sove videre af sig selv. - så det træls hun ikke kan det om aftenen/natten.

Syntes hun spiser og drikker godt/fornuftigt igennem hele dagen.
Morgenmad 7:30
Mellemmåltid 8:30
Sover kl ...

Annonce

Tilbydes mad/vand efter luren.
11:30-12 ca. frokost.
Ammes 1230 ca
Sover ca 1300
Vågner mellem 14:30-15. i går sov hun dog længere. - jeg hjælper hende videre i søvnen hvis hun ikke er kommet op på 2 timer.
Mellemmåltid 15-1530 ca.

Aftensmad 17:30 ca.
Kommer i bad og nattøj derefter - det vi lige begyndt på, syntes ikke det hjælper med badet.
Hygger i sofaen
Får godnatgrød ved 19 tiden
Og alt efter hvor træt hun er går vi ind og ammer i sengen hvor jeg har en natmusik på og hendes nusseklud, hun falder i søvn mens jeg aer hende på hovedet el. synger natsang.

* Er der noget som skal gøres anderledes?

Hendes sovevaner om aftenen, har altid været sådan at jeg måtte putte hende af 2 omgange.

* Hvordan skal jeg få ændret denne situation eller kommer det af sig selv?

* Det må også gerne være sådan at andre kan putte hende om ca. 2 måneder, der er hun så 10 måneder.

* Hvordan trøster jeg hende uden at hun skal ammes , for hun bliver så ked af det.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor