Brev:
Søvnproblemer med natamning
11. februar 2015
Alder:
9 mdr.
Søvnproblemer med natamning
Kære Helen
Tak for alle dine tidligere svar og for anbefalingen af din bog "Børn og Mad" - den er jeg meget glad for og bruger næsten hver dag:-)
Vi har tidligere skrevet frem og tilbage og min søns dårlige søvn. Du har anbefalet, at jeg prøver at få fjernet associationen ml. søvn og amning og overført på kærtegn og "shhhh". Jeg har prøvet efter dine anbefalinger meget længe nu, og desværre virker det bare slet ikke for os:-( Han VIL sutte til der kommer lidt mælk (og der kommer ikke meget, når han ammer hver 1,5 time) og falder bare først til ro bagefter. Jeg har tidligere følt, at det var svært at holde til, at han ammer hver 1,5-2 time hver nat, og nu kan jeg for alvor mærke, at det bliver nødt til at stoppe. Jeg har ikke sovet mere end 1,5 time siden han blev født, og jeg er nu så træt og underskudsagtig og for at være helt ærlig slet ikke den mor, jeg har lyst til at være. Som du ved, har hans søster en række udfordringer, og ud over at det også er synd for hende at hendes mor er så træt, er vores familie samlet set under et så stort pres, at det bare ikke kan fortsætte på den her måde:-(
Han har jo væske i begge øre, men ørelægen forsikrer mig om at det ikke gør ondt som sådan og at han kan trykudligne lige så fint med en flaske med lidt vand i.
Jeg overvejer derfor meget kraftigt alligevel at prøve en kold tyrker selvom det strider imod min intuition og holdning til, at man bør følge børns behov.
Mit spørgsmål er derfor. Jeg ved, du ikke ville anbefale en kold tyrker, men hvis nu det endte med at blive ens eneste udvej: Er det så bedst bare at stoppe for al amning fra han bliver puttet til han står op, eller kunne man sige fx at ml. 24 og 5 er det nat, og der bliver der ikke ammet? Og… Ja, hvad skal vi dog gøre?? :-/
Bedste hilsner
fra en træt mor