Ugle baby 8 mdr

10. februar 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Ugle baby 8 mdr

Hej Helen :)

Jeg har desværre en masse spørgsmål, da jeg er ved at være godt fortvivlet over det hele.

Jeg er så heldig at have fået barselsvikariat d.1 april. (når det er slut kan jeg komme på assistent udd.). Desværre vil dette arbejde besværlig gøre vores familie liv- babys tryggerammer… pga. jeg har skiftende arbejdstider - aften/dagvagter (sosu-hjælper) 28 t. Og min kæreste arbejder i Aldi, det vil sige at nogle hverdage er han hjemme 20:30. Og hvis vi ik kan få det til at passe sammen, bliver det mine forældre der skal hente og putte hende i vores hjem... Vi har endnu ikke fået det helt på plads hvordan dagene kan blive da jeg venter på min arbejdsplan. Og igen hvis det slet ikke kan fungere må jeg sige arbejdet op :(

Planen er at hun skal være i vuggestue kl.7 (vi har indkøring 1marts)
Og at hun spiser morgenmad der - dvs. 7:30- vil det være bedst?
For at nå dette vil hun komme op 6:15.

Nu er det så sådan at det hele bare ik bliver nemt, hvis jeg skal have et arbejde.

• Hun er amme barn - hun har taget nat flaske få gange i starten. Men for et par dage siden ville hun drikke lidt, men nu afviser hun den :(
• Hun bruger ik sut
• Vi skal ændre dårlig søvn assiation. Ammet i søvn- bruger altid hendes nusseklud, som jeg har gået med/sovet med
• Kan godt sove i barnevogn - kommer selv videre i søvnfaserne :)
• Normale rytme er op kl 7, spise, 7:30, 830-9 gøres klar til putning, middagsmad 11:30, sover igen 13-1330 hvor hun ammes, spiser igen kl15 el.15:30. spiser igen 17-17-30. er træt ved 19 tiden. Ammes i søvn og sover 40 min. :(
• Sover på eget værelse, men hvergang hun vågner henter jeg hende og tager hende ind i vores seng og ammer liggende, hvorefter hun kommer tilbage i sin tremme ...

Annonce

... seng. pt. Tager det 15-45 min. Jeg prøver på ik at falde i søvn- hvilket jeg har gjort tidligere. Og syntes det fungere bedre og bedre med at hun ik skal falde i søvn med brystet i munden.

Nå ved 22-23 tiden kan jeg ligger hende hvor hun selv gør tegn til at hun kan sove i tremmesengen- ved at afvise brystet/ligge urolig. Og så syntes jeg faktisk det er ret nemt at få hende til at sove, få hun bliver ammet- men ligges stadig i vågen tilstand ned i tremmesengen, og så drejer hun hovedet for at sove og det tager ik så lang tid før hun sover. Men optil da har jeg også ammet hende i søvn kl.19, vågner efter 40 min, så kan jeg amme igen og så sover hun til kl.22 el.23:30, hvor hun ammes.

Eller hun vågner 19:40 og vi så går i stuen, for jeg opgiver putningen, og så når klokken bliver omkring 22 bliver hun ammet igen- og ligges for det meste bevidst i tremmesengen…

Derudover vågner hun hver 2-3 time om natten. Mellem kl. 5og 6 bliver hun ammet, og nu har jeg prøvet at lade hende blive i vores seng efter den amning så hun og jeg får sovet.

Hvordan vil en aften se ud når jeg skal ændre hendes rytme?
Hvornår gives godnat grød?
Skal jeg gøre hende putte klar kl.19 så hun er i nat tøj. (eller 18:50)
Hvis hun begynder at blive ked af det inden kl.22:30 skal jeg så putte hende, eller skal jeg prøve at holde hende vågen? - jeg startede i går med at hun kom i seng kl.21 og sov 21:25. Vågnede så kl, 00:30, igen ved 3 tiden og så ved 5:30.

Håber du kan hjælpe lidt på alle mine forvirrede tanker.

Og jeg tænker om jeg ødelægger vores baby for meget ved alle de ændringer? Fortryder sådan at hun er blevet et ammebarn- for ville give hende den ypperste tryghed- og jeg elsker det.

Med venlig hilsen
Birthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder