Brev:
Svøb og søvn
9. februar 2015
Alder:
4 mdr.
Svøb og søvn
Hej Helen.
Vi har svøbt vores datter på 4,5 mdr med stor succes. Både til natten og hendes lure om dagen. Faktisk gør jeg det også for tiden, når hun skal have sin flaske, fordi hun ligger og fægter med armene og hele tiden propper fingre ind i munden samtidig med at hun spiser.
Men hun er snart for stor til at sove i liften og det er jo også den der holder sammen på svøbet. Når hun skal ligge i sin seng og i barnevognen vil svøbet ikke rigtig have en funktion, fordi hun vikler sig ud af det.
Har du et tip til at lette overgangen fra svøbt i lift til bare en dyne i hendes seng? Hun er glad for sin sut og finder god ro med den og svøbet. Svøbet har også hjulpet til at holde på sutten.
Vi er begyndt på aftenritualer: efter sidste lur (ved 18 tiden) er hun primært på sit værelse og det hele forgår stille og roligt, med dæmpet lys. Får flasken, nattøj på, får bøvset af og vi læser i en bog og siger godnat til nogle sovedyr. Det fungerer rigtig godt og hun falder nemt i søvn. Tidligere har jeg vugget hende, men den sidste måned ligger jeg bare ved siden af hende på den store seng i værelset indtil hun lige knapt sover/sover og så lægger jeg hende over i liften i tremmesengen. De sidste 4 ugers tid har hun faktisk sovet natten igennem indtil 6-7 stykker (mellem 10-12 timer).
Men det blir selvfølgelig noget andet når hun ikke blir svøbt til natten. Jeg lister dog altid ind før vi selv går i seng og løsner svøbet så det ikke blir for varmt.
Men som skrevet: Har du et tip til at lette overgangen fra svøbt i lift til bare en dyne i hendes seng/barnevogn?
Med venlig hilsen
Maria