Sove igennem

30. januar 2015

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sove igennem

Kære Helen,

Jeg er usikker på, hvor skal jeg starter. Jeg prøver at koncentrere mig om et emne, men det bliver lidt svært for sov og mad hænger sammen. :)

Min datter Mille har ikke sovet igennem endnu. det er fint, men hun vågner hver time eller hver anden time og kan ikke fald i sov igen. Hvis jeg tager hende op og giver hende kærlighed med lille vugge bevægelse eller ligger hende hos mig så falder hun til sov igen. Men vågner alligevel igennem natten hver time eller hver anden time. Det her opleve vi nu i to måneder. Jeg havde hendes øre tjekket flere gange - ingen ting siger læge. og så for to uger siden fik hun feber og gradede så gik vi til læge næste morgen og havde hun mellemørebetændelse. vi fik antibiotika, nu er det overstået med betændelse men hverken mig eller Mille sover.

Det der er vigtigt at forstå er at før hun havde blevet syge havde hun de samme sov problemer. og vi er totalt trætte og kommer til at glemmer hvordan det er til at sove:(

Vi kører en meget fast spiser og sover rytme om dagen. Hun sover to gange ...

Annonce

... om dagen ca. 2 timer hver gang.

Måltider siger ca. sådan ud:
8.15 morgemad (grød + frugt + vand a cup)
9.15 frugt i hånd
10.00 - 12.00 formiddagslur
12.30 frokost (ægg, boller avocado etc. vand)
13.40 frugt eller keks
14.00-16.00 middagslur (flaske)
17.00 frugt eller grøntsager i hånd
18.00 familie aftens mad (spaggeti, ris med rejer etc.)
18.30-19.00 bad
19.30 aften grød (ikke altid hun vil ha' det)
20.30 - 21.00 flaske og falder i sov.

Hvis hun ikke spiser noget så får hun også flaske med formiddagslur. hun er ikke så vild med almindelige mad, lige meget hvad jeg giver hende. hun kan bite i det og spytter det ud igen. til mig så ser det ud som hun ikke kan lige at synke. det er så meget jeg ku' fortælle men jeg føler at jeg har prøvet alt og ved ikke mere om hvad jeg gør forkert. :(

Du må undskyld min dansk, det er ikke mit mådersmål. :) jeg forstår udmærket dansk, men det er svært med at skrive. :) hvis det er noget du ikke kan forstår bare spørge.

Jeg håber at du kan hjælpe Mille og mig. :)

Mange tak.
Rita

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!