Brev:
11 mdr søvn
26. januar 2015
Alder:
11 mdr.
11 mdr søvn
Hej Helen,
Tak dine tidligere gode råd. Ellen er nu blevet 11 mdr og jeg tror at vi er ved at gå fra 2 til 1 lur om dagen. I hvert er den daglig rytme som vi nu har haft i et stykke tid med 2 lure (fra 9/9.30-10.30) og 14-15.30/16 stykker) ikke sagen. Derudover vågner hun konsekvent kl 05.00 ligemeget hvordan dagen har været. Jeg vil gerne forsøge at skrive ned hvordan vores dag - måske du kan spotte noget vi kan lave om for at få hende til at sove lidt længere om morgenen.
05.00 Vågner
07.30/08 Morgenmad - havregrød m frugt
09.00 Lille bolle eller mælk (vi er ved at vende hende af med mælken)
09.30/10- ..Formiddagslur (hun kan sove i 2 timer hvis ikke vi vækker hende - de sidste 2 dage har jeg forsøgt at vække hende efter 45 min for at få hende til at sove længere om eftermiddagen) 2 Dage i sidste uge holdt hun sig vågen fra 05-12!!! Den ene dag faldt hun i søvn i sin højstol!!
11.30: Frokost - rugbrød m. fisk/leverpostej - øllebrød, avokado og andre gode ting:-)
13.00-14.30 Eftermiddag
15.30 Eftermiddagssnack - banan, lidt grød nogen gange
17.30-18 Aftensmad - det vi spiser
18.30 Bad
19.30 Puttes - det tager ca ½ time men ingen gråd
Natten: mælk 1 gang ved 23.30 tiden. Vi øver med vand...
Ellen er glad og spiser godt og varieret. Hun kravler, står og går en smule med gåvogn. Nogle nætter sover hun kun 8-9 timer og det kan mærkes på humøret om morgenen, men mælk, sut, sutteklud etc kan ikke få hende til at sove videre. Vi har også forsøgt at tage hende ind i vores seng men der har hun aldrig rigtig sovet så det virker heller ikke. Nogle morgener er hun så træt når klokken er 07.30 så jeg er nødt til at putte hende kl 08... Tænker du der er noget vi kan gøre anderledes. Kan jeg vække hende allerede efter ½ time formiddagslur? På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Ellens mor