Ny rytme

25. januar 2015

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Ny rytme

Hej Helen

Vi kæmper for tiden med at rykke vores lille dejlige datters (på snart 19 måneder) sovetidspunkt om aftenen. Som vi har skrevet tidligere, har vi haft svært ved at putte (kl. 19.30-20.00) og er endt med en (tilsyneladende meget overtræt) pige, der skal have hjælp i 2-3 timer for til sidst at dratte om i sengen af udmattelse.

Nu har vi på din opfordring holdt fast i at vække hende kl. 7.00 hver morgen (selvom hun sover tungt), lur omkring kl. 11.15 til 12.45 og forsøgt putning så tidligt som muligt. Det har vi forsøgt fire aftener. De første tre aftener er gået rigtig godt.

Vi har lykkes med at lægge hende lidt tidligere for hver dag (21.45, 21.30, 20.40). Men i aften har vi haft et stort tilbagefald. Hun sov først kl. 22.00 og får så igen kun 9 timers søvn i nat.

Vi er gået fra at give hende færdiglavet aftengrød til at give hende havregrød (med lidt most banan i), som du ...

Annonce

... foreslog. Det går rigtig fint. Men det er stadig som om hun "liver op" efter aftengrøden, som hun får omkring kl. 19.30. Og så har vi balladen.

Vores spørgsmål er, hvor længe vi kan forvente at skulle puttetræne (forsøge at lægge hende tidligere og tidligere). Vi er bekymrede over, at hun kun får 10,5-11 timers søvn i døgnet (som i aften hvor vi har haft tilbagefald), da hun jo virkelig udvikler sig for tiden og - at dømme fra hvor tungt hun sover om morgenen - virkelig lader til at kunne bruge nogle flere timer.

Vores tese går lige nu på, at hun har fået en dårlig vane med ikke at forbinde sin seng og mørket på sit værelse med søvn - men derimod sjov og ballade - og derfor først sover, når hun er VIRKELIG træt. Det skal dog siges, at hun sover middagslur i sin seng i weekenden utrolig flot og fuldstændig uden strabadser.

Mange tak for dine gode og hurtige svar.

Med venlig hilsen
Sovetrænerne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!