Brev:
Søvn og mad - 19 mdr.
24. januar 2015
Alder:
19 mdr.
Søvn og mad - 19 mdr.
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse, du er blevet vores go-to redning med mange små og store problemer og spørgsmål :-)
Vores dreng på 19 måneder har aldrig været godt til at sove om natten, men til gengæld kan han så nappe 3 til 4 timer i vuggestuen! I weekendens holder han det typisk på 1,5 til 2 timer. Vi har egentligt altid sagt at han skulle have lov til at sove til han vågner, men vi har følt at de lange middagslur betød at hans nattesøvn blev meget urolig ( 2-4 opvågninger pr. Nat er normalt) og så var han ellers klar til at komme op mellem kl. 5 og 6. Derfor har vi nu bestemt os for at prøve at få vuggestuen til at vække ham efter maks. 2,5 times middagslur, i håbet om mere rolig nattesøvn for alle og lidt senere opvågning om morgenen. Tror du det er forkert af os, jeg mener børn har jo behov for at sove meget.
Når han så kommer op i vuggestuen omkring 14.30 så får han eftermiddagsmad kort tid derefter. Når vi så henter ham omkring kl. 16 virker han sulten, har du nogle forslag til fornuftige snacks som han kan få inden vi skal spise et sted mellem kl. 17.30 og 18.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
K's mor