Nattesøvn og uro - 6 mdr.

21. januar 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Nattesøvn og uro - 6 mdr.

Hej Helen!!

Jeg håber så inderligt, at du kan hjælpe mig!!! Sidder her i nattetimerne og skriver til dig!!

Jeg har en skøn og dejlig dreng på 6 måneder(7 måneder D. 1. Feb)

En super glad og nem baby og har altid været det - næsten lige efter bogen med 12 timers nattesøvn med 3-4 amninger og har bare sovet videre.

Startede grød ved 4-5 måneder og har taget godt i mod det. Han spiser 3 gange om dagen og lidt bryst ca 2 gange om dagen.

Han er meget glad for amning om natten, også efter vi startede på grød - men føler at mængden af mælk er dalende nu.

Han er ikke glad for flaske - så det har jeg meget svært ved at give ham.

Sover ca 2x 1-1,5 time om dagen nu

Putter ham ca 19:30-20:00 og han sover indtil ved 22-23 tiden og ammes lidt.
(har bestemt mig for at fra og med i går, laver jeg en flaske hver aften og prøver at se om han kan vænne sig til det. I går fik jeg 90 ml i ham, men i dag intet!!)

Kl ca 01-02 går det så løs med urolighed, han vender og drejer sig, klynker eller græder- ...

Annonce

... men han er ikke rigtig vågen - oftest hjælper bryst men syntes det tænder lidt af med de bryster, hvis han skal have hver halve eller hele time fra kl 01 og resten af natten!!

Har prøvet med flaske, vand og sut og forsøger at berolige ham med kærtegn eller tager ham i favnen og vugger og beroliger ham - kan også gå lidt rundt med ham.

Har de sidste par mætte vækket ham i desperation - så er han vågen lidt og falder i søv igen eller er vågen i en time!! Hvor jeg forsøger at holde helt ro og tænder ikke lys eller noget!!

Han bliver ved med dette ca hver time indtil kl er ca 05 om morgenen og så er det lige som om han falder til ro- pyha det er hårdt og har fundet mig selv grædende de sidste par nætter!!

Vil lige sige, at vi er udstationeret og min mand arbejder utrolit meget, så har desværre ikke ham som livline!! Har også en datter på 11.

Håber du har et godt råd til, hvad jeg kan gøre!! Er ved at gå helt ned pga træthed og er begyndt at blive hel svimmel om dagen også!!

Med venlig hilsen
Lill-Mai

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!