Brev:
Nattesøvn og uro - 6 mdr.
21. januar 2015
Alder:
6 mdr.
Nattesøvn og uro - 6 mdr.
Hej Helen!!
Jeg håber så inderligt, at du kan hjælpe mig!!! Sidder her i nattetimerne og skriver til dig!!
Jeg har en skøn og dejlig dreng på 6 måneder(7 måneder D. 1. Feb)
En super glad og nem baby og har altid været det - næsten lige efter bogen med 12 timers nattesøvn med 3-4 amninger og har bare sovet videre.
Startede grød ved 4-5 måneder og har taget godt i mod det. Han spiser 3 gange om dagen og lidt bryst ca 2 gange om dagen.
Han er meget glad for amning om natten, også efter vi startede på grød - men føler at mængden af mælk er dalende nu.
Han er ikke glad for flaske - så det har jeg meget svært ved at give ham.
Sover ca 2x 1-1,5 time om dagen nu
Putter ham ca 19:30-20:00 og han sover indtil ved 22-23 tiden og ammes lidt.
(har bestemt mig for at fra og med i går, laver jeg en flaske hver aften og prøver at se om han kan vænne sig til det. I går fik jeg 90 ml i ham, men i dag intet!!)
Kl ca 01-02 går det så løs med urolighed, han vender og drejer sig, klynker eller græder- men han er ikke rigtig vågen - oftest hjælper bryst men syntes det tænder lidt af med de bryster, hvis han skal have hver halve eller hele time fra kl 01 og resten af natten!!
Har prøvet med flaske, vand og sut og forsøger at berolige ham med kærtegn eller tager ham i favnen og vugger og beroliger ham - kan også gå lidt rundt med ham.
Har de sidste par mætte vækket ham i desperation - så er han vågen lidt og falder i søv igen eller er vågen i en time!! Hvor jeg forsøger at holde helt ro og tænder ikke lys eller noget!!
Han bliver ved med dette ca hver time indtil kl er ca 05 om morgenen og så er det lige som om han falder til ro- pyha det er hårdt og har fundet mig selv grædende de sidste par nætter!!
Vil lige sige, at vi er udstationeret og min mand arbejder utrolit meget, så har desværre ikke ham som livline!! Har også en datter på 11.
Håber du har et godt råd til, hvad jeg kan gøre!! Er ved at gå helt ned pga træthed og er begyndt at blive hel svimmel om dagen også!!
Med venlig hilsen
Lill-Mai