Brev:
Ingen rytme efter flytning!
20. januar 2015
Alder:
9 mdr.
Ingen rytme efter flytning!
Hej Helen,
Jeg har brug for vejledning igen. Efter vi er flyttet efter nytår er min dreng meget svær at få til at sove. Han havde en rigtig god rytme inden jul og nytår, men efter at være passet hos mine forældre i et par dage og sovet med os i sengen i den nye lejlighed er det gået helt skævt. Han havde også haft 3 dages feber lige inden jul og nytår, hvilket havde også en effekt på hans søvn.
Han er også begyndt at rejse sig op af alting, klappe, vinke osv. hvilken nok gør det svært for ham at finde ro. Samtidig med det har min mand og jeg været meget uenig over hvordan vi skal takle alt det her. Min mand mener feks. at han skal skælde ham ud hvis han rør ved noget han ikke må eller han vågner og vil lege, hvor imod jeg synes han skal forståes og stille og roligt tales til.
Han spiser rigtig godt men han har utolig svært med at vågne om morgen, så tit starter dagen ved 8.30 og han spiser morgenmad først ved 9.15 tiden, så hele dagen bliver rykket 2 timer. Han sover tit ved 21.30 tiden.
En sidste ting som er rigtig svært er at giv han nærvær og hold om ham når han hele tiden river, kradser og hiver fat i mig imens jeg ligger tæt på ham. Han har øjnenen lukket men alligevel finder han min øre eller hår som han hiver i og ja, så gør det rigtig ondt. Hvis jeg flytter mig skriger han.
Som du kan læse er der mange udfodringer her, håber du kan hjælpe!
Det jeg eftersøger er en ny rytme, hvordan jeg får ham til at sove selv (har fået eget værelse) og hvordan jeg skal forklare ham at det gør ondt når ham kradser/hiver mig!
Ps. Så starter jeg på arbejde om 10 dage :(
Hilsen fra en håbefuld mor :)