Ingen rytme efter flytning!

20. januar 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ingen rytme efter flytning!

Hej Helen,

Jeg har brug for vejledning igen. Efter vi er flyttet efter nytår er min dreng meget svær at få til at sove. Han havde en rigtig god rytme inden jul og nytår, men efter at være passet hos mine forældre i et par dage og sovet med os i sengen i den nye lejlighed er det gået helt skævt. Han havde også haft 3 dages feber lige inden jul og nytår, hvilket havde også en effekt på hans søvn.

Han er også begyndt at rejse sig op af alting, klappe, vinke osv. hvilken nok gør det svært for ham at finde ro. Samtidig med det har min mand og jeg været meget uenig over hvordan vi skal takle alt det her. Min mand mener feks. at han skal skælde ham ud hvis han rør ved noget han ikke må eller han vågner og vil lege, hvor imod jeg synes han skal forståes og stille og roligt tales til.

Han spiser rigtig ...

Annonce

... godt men han har utolig svært med at vågne om morgen, så tit starter dagen ved 8.30 og han spiser morgenmad først ved 9.15 tiden, så hele dagen bliver rykket 2 timer. Han sover tit ved 21.30 tiden.

En sidste ting som er rigtig svært er at giv han nærvær og hold om ham når han hele tiden river, kradser og hiver fat i mig imens jeg ligger tæt på ham. Han har øjnenen lukket men alligevel finder han min øre eller hår som han hiver i og ja, så gør det rigtig ondt. Hvis jeg flytter mig skriger han.

Som du kan læse er der mange udfodringer her, håber du kan hjælpe!
Det jeg eftersøger er en ny rytme, hvordan jeg får ham til at sove selv (har fået eget værelse) og hvordan jeg skal forklare ham at det gør ondt når ham kradser/hiver mig!

Ps. Så starter jeg på arbejde om 10 dage :(

Hilsen fra en håbefuld mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"