Brev:
Søvncyklus 3.5
14. januar 2015
Alder:
6 mdr.
Søvncyklus 3.5
Hei igjen og takk for svar.
Bare for å oppklare: her er amming og søvn tett knyttet opp mot hverandre. 2 av 3 dupper sover han med puppen i munnen ;). På kvelden ammes han for så å legges i seng ( akkurat slik du sa iforhold til døsighet :)).
Jeg har lest boken " sove uten gråt ". Leste den vel da gutten var 3 mnd. Vi har tatt til oss mange av tipsene, men akkurat det der med avkobling / lirke ut puppen fungerte dårlig her.
Lillemann ble sur til slutt å snudde seg vekk fra puppen. Men dette er jo en stund siden. Så skal teste igjen.
Nå er det slik at opp og ned metoden fungerer utmerket her. Han sovner nå på max 5 minutter på kvelden. Så dette vil jeg fortsette med, som du vet har vi tidligere brukt opp mot 2 timer på å legge for kvelden. Så dette er fremgang !
Men han våkner stadig etter 30 minutters søvn. Siste dagene har det tatt en god time å få han til å sove igjen. Har du noen tips? Dette har jo vedvart i to mnd nå :(
Siste nettene så våkner han opp hver eneste time. Jeg har lagt han sammen med meg i ca 21-22 tiden fordi jeg har vært for lat. Bør jeg konsekvent legge han i sengen? Det tar på dette her, trenger sårt litt søvn :)
Tusen takk for dagsplan. Dette er under prøving nå. Må bare spørre hva er rugbrødsbjælker? :)
Helsesøster her virket semibeskymret over vekten til lillemann, bør jeg beskymre meg? Tusen takk igjen.