Brev:
Putning - svær at putte
13. januar 2015
Alder:
14 mdr.
Putning - svær at putte
Hej Helen
Vores datter på 14 måneder er svær at putte om aften.
Dagsrutiner
05:45-06:30 vågner eller bliver vækket i dagligdagen
ca. 08:00 sover først gang
ca. 12.00-14:30 sover anden gang
18:30-19:00: puttes i seng
Vi tænker om vi putter hende for tidligt?
Jeg synes, at det svinger meget fra dag til dag, hvor træt hun er kl. 18:30.
Putningsritual:
Tilbydes aftensgrød - spiser ofte ingenting
Nattøj
Børste tænder
Læser små bøger
Siger godnat og går ud af værelset
En af os går ind til hende, siger godnat - du skal sove nu - sov godt ..... og går ud igen. Sådan kan vi gå frem og tilbage i lang tid.
Nogle gange når vi kommer ind, smider hun sig ned i sengen og putter sig ind til sin bamse - hvad kan det skyldes, denne reaktion?
I går tog det 1½ time inden hun falde i søvn.
Vi snakker også om, det kan skyldes tryghed, hun søger.
Hvordan kan vi tackle det hele bedst muligt?
Med venlig hilsen
Anne-Mette