Putning - svær at putte

13. januar 2015

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Putning - svær at putte

Hej Helen

Vores datter på 14 måneder er svær at putte om aften.

Dagsrutiner
05:45-06:30 vågner eller bliver vækket i dagligdagen
ca. 08:00 sover først gang
ca. 12.00-14:30 sover anden gang
18:30-19:00: puttes i seng

Vi tænker om vi putter hende for tidligt?
Jeg synes, at det svinger meget fra dag til dag, hvor træt hun er kl. 18:30.

Putningsritual:
Tilbydes aftensgrød - spiser ofte ingenting
Nattøj
Børste tænder
Læser små bøger
Siger godnat og går ...

Annonce

... ud af værelset

En af os går ind til hende, siger godnat - du skal sove nu - sov godt ..... og går ud igen. Sådan kan vi gå frem og tilbage i lang tid.

Nogle gange når vi kommer ind, smider hun sig ned i sengen og putter sig ind til sin bamse - hvad kan det skyldes, denne reaktion?

I går tog det 1½ time inden hun falde i søvn.

Vi snakker også om, det kan skyldes tryghed, hun søger.

Hvordan kan vi tackle det hele bedst muligt?

Med venlig hilsen
Anne-Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!