Vågen flere gange om natten

13. januar 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Vågen flere gange om natten

Hej Helen.

Så er jeg her igen :-) Efter vores sidste spørgsmål har vi fundet ud af den løsning at han vil ikke sove på sit eget værelse, men vi har stillet hans seng ind til os og det har bare været super siden, så må vi prøve igen når han bliver ældre.

Men nu er problemet at han de sidste par måneder vågner flere gange om natten og vi kan ikke ligge ham til at sove igen ikke fordi har en rigtig vågen, for det er han ikke men han græder og piver. Det eneste der hjælper er han kommer over til os at ligge men nu er han begyndt de sidste 14 dage os at vågne mange gange når han ligger hos ...

Annonce

... os, han kommer over til os ved 12-1 tiden men nu er vi godt nok ved at være trætte af det, vi har ikke rigtig fået en ordenlig søvn de sidste 2 måneder :-(

Hvad kan vi gøre for enten at få ham ind på sit eget værelse eller bare tilbage i sin egen seng, der er heller ikke rigtig noget voksenliv når han ikke vil sove på sit eget værelse. :-) eller bare vi kunne få vores seng tilbage.

Han bliver puttet ved 8 tiden og står op ved 7 tiden, sover max 1 time til middag i vuggestuen. Så tænker ikke det er fordi han sover for meget i løbet af dagen.

Håber virkelig du kan hjælpe os igen igen :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder