Råd til længere søvn

9. januar 2015

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Råd til længere søvn

Kære Helen

Gennem det sidste stykke tid har vores datter vågnet omkring kl. 4.45-5.15 og vi kan ikke få hende til at sove mere.

Hun kan være vågen mange gange i løbet af natten men alligevel starter morgenen tidligt. Vi synes det er for tidligt, da hendes dag bliver så lang.

Hun sover kun en lur, middagslur, omkring kl. 11.30-12.30, bliver hun puttet og sover mellem 1,5-2 timer og normalen er 1,5 time, så det er jo ikke nogen lang lur.

Hun bliver puttet om aftenen omkring kl. 19.30 og sover mellem ...

Annonce

... 19.45-20, så det er jo heller ikke fordi hun kommer tidligt i seng.

Vi har prøvet at putte senere men det kommer der ikke længere søvn af.

Hun virker ikke specielt sulten eller tørstig om morgenen, så tænker ikke at det er det som vækker hende.

Nogen døgn får hun max 10-11 timers søvn på hele døgnet.

Har du nogen gode råd til hvordan vi lærer hende at sove længere?

PS. Det hjælper ikke at tage hende ind til os for så er der fest eller hun bliver sur over at vi ikke står op.

Hilsen
De lidt trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren