Brev:
Råd til længere søvn
9. januar 2015
Alder:
18 mdr.
Råd til længere søvn
Kære Helen
Gennem det sidste stykke tid har vores datter vågnet omkring kl. 4.45-5.15 og vi kan ikke få hende til at sove mere.
Hun kan være vågen mange gange i løbet af natten men alligevel starter morgenen tidligt. Vi synes det er for tidligt, da hendes dag bliver så lang.
Hun sover kun en lur, middagslur, omkring kl. 11.30-12.30, bliver hun puttet og sover mellem 1,5-2 timer og normalen er 1,5 time, så det er jo ikke nogen lang lur.
Hun bliver puttet om aftenen omkring kl. 19.30 og sover mellem 19.45-20, så det er jo heller ikke fordi hun kommer tidligt i seng.
Vi har prøvet at putte senere men det kommer der ikke længere søvn af.
Hun virker ikke specielt sulten eller tørstig om morgenen, så tænker ikke at det er det som vækker hende.
Nogen døgn får hun max 10-11 timers søvn på hele døgnet.
Har du nogen gode råd til hvordan vi lærer hende at sove længere?
PS. Det hjælper ikke at tage hende ind til os for så er der fest eller hun bliver sur over at vi ikke står op.
Hilsen
De lidt trætte forældre