Brev:
Svær at putte!
8. januar 2015
Alder:
12 mdr.
Svær at putte!
Kære Helen
Nu var vores dreng endelig begyndt at sove godt og har i en længere periode været nem at lægge. Vi plejer at kunne lægge ham helt vågen, sige godnat og gå ud og så rodede han måske lidt rundt men faldt selv i søvn. Hvis han var meget træt, græd han lidt, men klarede den alligevel selv. Nu lader det til at det er slut og jeg forstår ikke helt hvorfor og ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig.
Det startede meget pludseligt efter et besøg hos min søster. Den første aften var der ingen problemer, men aften nr to ville han pludseligt ikke sove og græd. Jeg tog ham op og han faldt relativt hurtigt i søvn i sengen med mig. Sådan har det været siden. Jeg vil helst ikke ud i, at skulle gå i seng kl 19.30 og jeg nænner ikke at snige mig ud, når han sover. Han skal jo helst falde i søvn i sin seng - det kan han også stadigvæk godt, det tager bare tid.
Kan det være at han er overtræt?? Han er begyndt at vågne tidligere fra middagsluren efter start i vuggestue, ved 14.00. Derfor har jeg lagt ham kl 19 ca istedet for kl 20 og der virker han meget træt. Så vågner han så ved 6 tiden. Hvad er dine tanker omkring det??
Med venlig hilsen
Luise