Brev:
Putning - 2 år, 6 mdr.
8. januar 2015
Alder:
2 år, 6 mdr.
Putning - 2 år, 6 mdr.
Kære Helen!
Tak for dit forrige svar ang. min søn og hans trivsel i hans dagpleje.
Nu kommer næste spørgsmål:
William har sovet i vores dobbelt seng i næsten 3 måneder nu. Det er nok mest min mand der synes det er ved at være træls. Hans tremmeseng står i vores soveværelse fordi han blev svær at putte i sit eget værelse. Vi har købt en juniorseng i sommers så han kunne vænne sig til at den var i rummet. Det er nu meningen han skal sove i den primært fordi han så kan stå op af sengen og gå ind til os hvis han bliver utryg. Men selvfølgelig også fordi der kommer en lillebror/lillesøster til sommer som skal overtage tremmesengen.
Hvordan gør vi det mest skønsomt og ”sjovt” at sove for sig selv igen? Jeg er blevet mere følsom end jeg plejer. Nu er jeg også gravid, men jeg kan ikke klare tanken om at han skal føle at vi bare efterlader ham inde på sit værelse igen… Hvis det stod til mig sov vi sikkert alle i samme rum men tre i samme seng er nok i overkanten. (min søn er lidt urolig når han sover. Måske fordi vi ligger så tæt) .Vi prøver hver aften at ligge ham i hans tremmeseng i soveværelset men det er sjældent han bliver der for hvis jeg vil gå ned efter at have sagt godnat, bliver han urolig og tit ked af det. Og så er det at jeg giver efter og går i seng så han kan få noget søvn. Det giver dog lidt bagslag for jeg sover rigtig dårligt og vågner tit. Og hvis jeg er gået i seng kl 20-20.30 sover jeg jo ikke til næste morgen (selvom jeg føler mig meget træt) ligger og vender og drejer mig. Har fået at vide at det nok er hormonforandringerne der er skyld i min manglende søvn.
Der er sket mange forandringer både i dagplejen og her hjemme så jeg kan sagtens forstå at han har brug for at være tættere på os.
Før alt det her sov han på sit eget værelse og han var okay nem at få til at sove.
Hvad er dit råd? Hvad mener du er bedst for Willi lige nu?
Andet spørgsmål. William stopper i dagpleje til 31 maj. Vi har valgt at lade ham stoppe en måned før for at han kan gå hjemme ved mig og vi sammen kan lære børnehaven at kende. Vil det ikke være okay? Selv om det her efter ferien går bedre så tænker jeg at han vil have godt af den pause inden lillebror/søster kommer i juni.
Venlig hilsen
Malene