Putning - 2 år, 6 mdr.

8. januar 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen!

Tak for dit forrige svar ang. min søn og hans trivsel i hans dagpleje.

Nu kommer næste spørgsmål:

William har sovet i vores dobbelt seng i næsten 3 måneder nu. Det er nok mest min mand der synes det er ved at være træls. Hans tremmeseng står i vores soveværelse fordi han blev svær at putte i sit eget værelse. Vi har købt en juniorseng i sommers så han kunne vænne sig til at den var i rummet. Det er nu meningen han skal sove i den primært fordi han så kan stå op af sengen og gå ind til os hvis han bliver utryg. Men selvfølgelig også fordi der kommer en lillebror/lillesøster til sommer som skal overtage tremmesengen.

Hvordan gør vi det mest skønsomt og ”sjovt” at sove for sig selv igen? Jeg er blevet mere følsom end jeg plejer. Nu er jeg også gravid, men jeg kan ikke klare tanken om at han skal føle at vi bare efterlader ham inde på sit værelse igen… Hvis det stod til mig sov vi sikkert alle i samme rum men tre i samme seng er nok i overkanten. (min søn er lidt urolig når han sover. Måske fordi vi ligger så tæt) .Vi prøver hver aften at ligge ham i hans tremmeseng i soveværelset ...

Annonce

... men det er sjældent han bliver der for hvis jeg vil gå ned efter at have sagt godnat, bliver han urolig og tit ked af det. Og så er det at jeg giver efter og går i seng så han kan få noget søvn. Det giver dog lidt bagslag for jeg sover rigtig dårligt og vågner tit. Og hvis jeg er gået i seng kl 20-20.30 sover jeg jo ikke til næste morgen (selvom jeg føler mig meget træt) ligger og vender og drejer mig. Har fået at vide at det nok er hormonforandringerne der er skyld i min manglende søvn.

Der er sket mange forandringer både i dagplejen og her hjemme så jeg kan sagtens forstå at han har brug for at være tættere på os.
Før alt det her sov han på sit eget værelse og han var okay nem at få til at sove.
Hvad er dit råd? Hvad mener du er bedst for Willi lige nu?

Andet spørgsmål. William stopper i dagpleje til 31 maj. Vi har valgt at lade ham stoppe en måned før for at han kan gå hjemme ved mig og vi sammen kan lære børnehaven at kende. Vil det ikke være okay? Selv om det her efter ferien går bedre så tænker jeg at han vil have godt af den pause inden lillebror/søster kommer i juni.

Venlig hilsen
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"