Brev:
Søvn for datter på ti måneder
7. januar 2015
Alder:
10 mdr.
Søvn for datter på ti måneder
Kære Helen.
Min datter er nu ti måneder. Hun sover i vores seng til middagslur og om natten og bliver ammet inden. Tror mest, at amning handler om tryghed.
Vi har flyttet meget, men har nu en base og en flot seng til hende på vores værelse. Jeg vil derfor gerne have hende over i egen seng bare til at begynde med om natten. Ret hyggeligt at sove ved siden af hende, men dumt at skulle i seng halv otte. Så kunne jeg have en aften og lidt frihed on aftenen, og det ville gøre pasning nemmere! Men hvordan griber jeg projektet an?
Skal jeg begynde med at lægge hende i egen seng om dagen eller at tage brystet fra hende, når hun skal sove? Det virker som et uoverskueligt projekt, så ser frem til et par råd. Skal lige siges, at hun kun vil ligge ned ved siden af mig. Når hun bliver lagt i klapvogn, på skifteplads eller i den første vugge, skreg hun. Vi er ved at udrede om det er ører eller reflux, men der kan være smerte og det har pt bremset projektet.
Kærlig hilsenn
fra mor til en smuk datter