Overgang til tremmeseng

6. januar 2015

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Overgang til tremmeseng

Kære Helen.

Jeg vil høre, om du har et forslag til, hvordan jeg kan få min datter til at sove i tremmesengen.

Når jeg spørger er det fordi hun nu falder i søvn ved siden af mig, jeg bliver hos hende til hun sover. Og hun falder aldrig bare i søvn med det samme, det tager oftest 20-40 min hvor hun tumler rundt og ofte ligger sig hen over mig, på min mave el. lign. og jeg er glad for og tilfreds med at give hende denne tryghed og afslutning på dagen.

Hun vågner stadig en del gange hver nat og har brug for trygheden, men hun ligger også ofte tæt på mig, og de sidste par uger har jeg fornemmet vi forstyrrer hinanden, modsat før, hvor hun helt klart vågnede og vækkede mig hver gang.

Jeg er så slidt efter 20 mdr med max 2 timers sammenhængende søvn og ofte kun 3-4 timers søvn hver nat i alt, så jeg tænker på, om det snart er en ide at få hende over i tremmesengen.

Lige nu kan jeg næsten ikke overskue ...

Annonce

... at skulle begynde på en ny rutine, der vil koste ekstra kræfter- hun sover stadig sent hver aften. Det skal være når hun er faldet til i den nye stue i vuggestuen, det er stadig svært og her efter juleferien har hun de sidste to dage grædt det meste af dagen og skreget højt og længe når de ville putte hende (snøft). Så det skal ikke være nu. Og de sidste to måneder har det igen været meget svært at putte hende om aftenen, så det er også igen når det kører.

Men jeg kan slet ikke lige se, hvordan jeg skal få hende til at sove i tremmesengen, når hun er vant til sengen og at jeg ligger hos hende?

Det er nok ikke nogen god ide at flytte hende, når hun er faldet i søvn?! Hun er jo meget bevidst nu og også tung, så hun vil måske vågne ved det. Det mest optimale ville være, hvis hun på sigt kunne puttes der.

Er der mon et tidspunkt, der er bedre egnet eller hvad tænker du? Og hvordan?

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to