Brev:
Putteritual tvillinger - 4 mdr.
6. januar 2015
Alder:
4 mdr.
Putteritual tvillinger - 4 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit svar mht. min datters søvn. Det fungerer rigtig godt, og hun falder nu i søvn uden gråd. Men nu er min søn begyndt at græde, og på ham virker samme metode desværre ikke.
Han er 4,5 måned. Jeg ammer ham inden han bliver lagt, men jeg kan ikke amme ham døsig eller tæt på søvn. Han er helt vågen uanset hvor længe jeg lader ham ligge ved brystet. Til sidst bliver han irriteret og græder. Vi lægger ham, synger 2 sange, vugger ham og tidligere faldt han i søvn herefter. Men nu falder han kun kort hen og efter et par minutter begynder han at græde. Han er træt men vil ikke falde i søvn. Vi tager ham op og enten sidder med ham stille på skødet hvor han sidder og kigger rundt og efter et par min. lægger vi ham igen eller også græder han rigtig meget og vi går rundt med ham og prøver at trøste ham. Der går ca. 45 min. før han sover og vi har ham oppe ca. 3-5 gange før han endelig falder i søvn.
De bliver lagt ca. 19-19:30 og sover til kl. 7 med amning kl. 1:30 og kl. 4:30. Vi har prøvet at lægge ham senere og tidligere uden held. Efter hans eftermiddagslur hvor han vågner kl. 17 er vi sammen med ham hele tiden og han ligger ikke og leger for sig selv. Det gør ingen forskel om han får bad og massage, bliver ammet ekstra, bliver lagt tidligere eller senere.
Har du noget forslag til hvordan vi får gjort ham mere tryg inden han skal sove, så han falder nemmere i søvn? Det virker som om han har brug for den nærhed inden han kan falde i søvn, men det ville være rarere hvis vi kunne give ham den på en anden måde. Eller måske er det noget andet der skal til. Har du nogle forslag til hvad vi skal gøre anderledes? I løbet af dagen bliver han ammet før og efter lur. Han står op kl. 7, sover 1,5 time fra kl. 9:00, 1 time fra kl. 13 og 1 time fra kl. 16.
Hilsen
os