Store søvnproblemer (7 Mdr)

19. december 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Store søvnproblemer (7 Mdr)

Kære Helen

Jeg har desperat brug for en meget konkret plan for, hvordan jeg får ændret min søns sovevaner. Han er lige blevet 7 mdr og trives fint, MEN. De sidste to måneder har han højst sovet 2 timer i træk om natten og oftere kun 1-1,5. Han vågner og er fuldstændig utrøstelig med mindre han bliver ammet. Om dagen sover han næsten heller ikke, oftes kun 2-3 gange af 20-40 minutter. Vi er rigtig godt i gang med skemad og om dagen bliver han kun ammet efter hvert måltid (ca. 4 gange). Han spiser og drikker fint i løbet af dagen. Det varierer lidt hvor meget han spiser, men det har ingen indflydelse på hans søvn, hvor meget han har spist. Han nægter at bruger sut og afviser sutteflaske både dag og nat, og lige meget om det er mig eller faren. En typisk putning og nat forløber således:

Vi gør ham klar til natten, han bliver ammet, jeg sidder lidt med ham og synger for ham og prøver at lægge ham i sin egen seng. Han begynder at græde, jeg tager ham op trøster og lægger igen, han begynder at græde, jeg tager ham op trøster og prøver igen - og dette ...

Annonce

... gentages indtil han falder i søvn (vare typisk 30 min) Typisk vågner han første gang allerede 30 min efter og ammer meget. Herefter sover han typisk 2 timer, så vågner og ammer, så 1,5 time osv. Osv. Hen ad morgnen vågner han så hver time, og der kommer han over til mig...

Min sp har anbefalet at tage en kold tyrker på amningen om natten, men jeg synes det er lidt voldsomt, når han pt. Ammer så meget? Allerhelst ville jeg følge barnets behov for jeg tænker, at han må have behov for mælk og trøst (han er for det meste en glad lille en om dagen og ikke specielt pjevset), men jeg kan bare mærke at jeg ikke kan blive ved med at holde til dette. Hans storesøster er udfordret på en række områder, og hun har også brug for en mor + hun står overfor en større operation i foråret, hvor jeg gerne ville være hos hende på hospitalet om natten.

Jeg har haft ham til kiropraktor, da han har en klar favoritside, men det har ikke hjulpet. Vil også tage ham til ørelægen for at udelukke væske i ørene, men tror ikke det er det...

....HJÆLP.... Er helt desperat...

Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!