Brev:
Søvn - vågner mellem kl. 4 og 5
17. december 2014
Alder:
10 mdr.
Søvn - vågner mellem kl. 4 og 5
Hej Helen,
Tusind tak for dine sidste råd omkring Ellens søvn. Vi lod hende fortsætte med at tage en powernap som egentlig fungerede fint i en periode men nu er hun begyndt at vågne mellem 4 og 5 og det er heldigt hvis vi får hende til at sove igen.
Jeg har kunne læse mig til at en powernap sidst på dagen kan have indflydelse på hvornår man vågner så nu træner vi igen på at få dagens sidste lur væk. Men de dage hvor hun vågner kl 5 er hun ofte klar til fomiddagslur lidt over 7 og så er det meget svært at undgå en lur sidst på dagen... Hmmmm... Specielt fordi den lille mus er begyndt at kravle og det går ikke stille for sig:-) Du får lige vores dagsplan som den ser ud nu - måske der er noget der kan ændres:
05.00 Vågner
06.30 Havregrød med frugtmos og vand
07-08 Puttes til formiddagslur - sover normalt omkring 1½ time
11.30 Frokost - bondebrød med leverpostej eller smøreost. Fisk (fiskefrikadelle/makrel i tomat/torskerogn) supplere med øllebrød
13.00-13.30 Puttes til eftermiddagslur - tager nogen gange lidt mælk her. (50 ml) Sover typisk 1½ time)
Eftermiddag - banan og lidt fuldkornsgrød
16.30/17.15 Powernap - sover typisk 45 min..
17.30 Aftensmad (alt godt som vi også får) Blender det stadig men groft - hun får mange grønsager - vand
18.30 Bad
19.00 Lidt grød (ris eller Hirse)
19/20 Puttes med læsning måske en smule mælk. Hun måsler lidt rundt men falder egentlig rimelig hurtig i søvn. Er aldrig utilfreds.
Hun vågner 1-2 gange om natten for at få lidt mælk og sove videre. Omkring kl 00 og 05 og det er kl 05 at jeg ikke kan få hende til at sove videre.
De dage hvor det lykkedes at få hende til at sove til 06.30 er hun meget mere tilpas når hun kommer op og dagen kan gennemføres uden powernap sidst på dagen. Det er den rytme vi gerne vil hen i mod:-)
Ved ikke om der er noget hvor du tænker at vi kunne gøre det anderledes?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Ellens Mor