Brev:
Vågner konstant om natten - 16 mdr.
15. december 2014
Alder:
16 mdr.
Vågner konstant om natten - 16 mdr.
Hej Helen.
Min datter er nu 16 mdr og vi døjer stadig med hun sover igennem. Natteroderiet har dog ændret sig, så derfor har jeg brug for lidt input.
Hun vågner omkring kl 00 og stiller sig op i sin tremmeseng og kalder på os og klynker lidt. Når man kommer ind til hende har hun smidt sutten ned på gulvet. Den får hun igen og vi lægger hende ned og siger godnat. Sådan foregår det indtil cirka 3 (jeg kiggede på uret i nat). Når vi er gået fra hende rejser hun sig op ca 10 min efter. Kl tre bliver der så ro men det starter igen kl 4.30 Og varer til kl 6.00. Vi står op kl 6.30 så det er ikke meget søvn hun får. Det skal siges det også er svært at putte hende til nat, det kan godt tage et par timer. Der laver vi samme rutine hver dag. Vi har også prøvet at putte hende en halv time senere (normalt bliver hun puttet kl 7) men det havde ingen effekt.
Det det har ændret sig om natten er at før vågnede hun og græd, hvor vi arbejdede lidt med godnat og sov godt metoden (vi var ellers ikke glade for den men da vi havde været oppe tyve gange på en nat fik den en chance) og det virkede faktisk en uge, hvor hun kun vågnede 3 gange om natten. Men så blev hun syg (klassisk) og vi begyndte at give hende vand om natten da hun havde meget diarré. Efter hun blev rask er det så at hun vågner og kalder og klynker. Og igen har jeg prøvet med god nat og sov godt (jeg holder den på tre minutter) men det har ikke den ønskede effekt. Jeg har det også svært ved at ligge og høre på hun kalder men har også erfaret det ikke hjælper jeg går ind til hende.
Vi har skåret vand om natten fra igen, da vi tænkte hun godt kunne vågne for at få det, men hun vågner stadigvæk.
Jeg aner ikke hvordan vi skal komme videre. Ingen af os for sovet. Det eneste positive er at dp siger hun er glad når hun er der. Vi oplever heller ikke hun hænger om dagen og jeg forstår det simpelthen ikke.
Jeg har prøvet at læse i din bog, men kan ikke rigtig finde noget svar. Glæder mig til at høre fra dig
Venlig hilsen
Zzzzzzz