Gode sovevaner - fortsættelse

14. december 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Gode sovevaner - fortsættelse

Hej Helen

Mange tak for dit svar for snart en måned siden :-)

Vi er stadigvæk to meget frustrerede forældre, hvad angår søvn! Efter vi fik svar fra dig, prøvede vi at forbinde mælk (enten bryst eller flaske) med søvn, og det fungerede fint i et par dage. Vi nåede lige at tro, at nu var alt på rette spor, men nej.. Det vendte hurtigt og vi er igen ude i skrig og skrål stort set hver gang vi skal putte.

Den seneste uge er det kun, hvis mor putter, der ingen skrig har været. Og far og mor gør præcis det samme hvad angår putning.. Inden vi går ind i soveværelset, siger vi "Nu er det nat, og nu skal du ind og sove", og går ind i soveværelset. Sætter os i vores seng med ham, hvor han får en flaske. På de gode dage, spiser han hele flasker, er næsten sovende og kan vugges lidt og lægges og så sover han videre selv. På mindre gode dage, spiser han, men falder ikke hen og skal vugges med lidt brok. På dårlige dage, vil han ikke spise og skriger så snart vi går ind i soveværelset. Øv!
Vi vil så gerne have at putning/søvn bliver en dejlig ting for vores lille søn, så han falder i søvn på en god måde.

Vi har skåret ned på grød/mos, så vi kun giver 1/2-3/4 portion, hvilket gør at han igen får sin mælk enten via ...

Annonce

... bryst eller flaske. Det er dejligt!

Lidt info:
Vores søn sover 4 lure (nogengange 5) i løbet af dagen, så vi har lidt svært ved at følge dit skema. Han sover oftest 45 min, men tager dog af og til en lidt længere lur på 1 time - halvanden time.
Han vågner mellem 3-4 gange om natten og falder kun i søvn, hvis han får bryst/flaske. De gange han ikke er sulten protesterer han (naturligvis), hvis han får det tilbudt og sover som regel først, når han er klar til bryst/flaske. Det har vi nu kørt med i 6 måneder og er efterhånden pænt smadret, både mor og far :-)

Han bruger stadigvæk ikke sut
Prøver stille og roligt at få grød/mos ind 3 gange om dagen
Bliver 6 måneder om få dage

Vi planlægger at han skal sove på eget værelse i løbet af den kommende uge, da han sover uroligt og når han sover "let" er han meget nem at vække, fx af at vi flytter os i sengen, far snorker osv. Tænker det er bedst for alle, men selvfølgelig besværligt ang. hans mange opvågninger..

Et ekstra spørgsmål:
Mor har allergi, far har ikke, men vores søn får NAN HA, skal han fortsætte med det (altså NAN HA 2) nu da han bliver 6 måneder eller skal han bare have den almindelig nr. 2?

Tak for din tid og glædelig jul ;-)

Venlig hilsen
M og R

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.