Brev:
Hvordan dropper vi flasken?
10. december 2014
Alder:
17 mdr.
Hvordan dropper vi flasken?
Kære Helen.
Vores datter på 17 måneder får stadig en godnatflaske, inden vi putter hende i mellem kl 19 og 20. Hun virker glad for den og er meget utålmodig de sidste par minutter indtil den er klar og drikker typisk 200 ml eller mere.
Hun får aftensmad kl 17.30 og nogen gange grød kl 18.30 - det er ikke altid, hun er interesseret, og så dropper vi det bare. Men flasken vil hun altid gerne have.
Men er hun for stor til den?
Vi forsøgte at droppe den for en lille måned siden. Men så blev hun syg og spiste ikke så meget, og så var det en nem måde at sikre sig, at hun fik lidt næring. Synes du, vi skal forsøge at vænne hende af med den? Gradvist eller kold tyrker? Og skal vi hellere give letmælk fremfor MME?
Generelt spiser hun godt (det svinger selvfølgelig), og hun vejer også i omegnen af 12 kg og mangler derfor ikke noget.
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Lina