Dårlig søvn - 7 mdr.

10. december 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Dårlig søvn - 7 mdr.

Hej Helen.

Jeg er en mor til en pige på 19 måneder og til en dreng på en 7 måneder.

Vores lille søn der er 7 måneder gammel sover virkelig dårligt om natten. Og det gør han siden han var 2 eller 3 måneder gammel. Jeg har brug for nogle gode råd angående hans nattesøvn, hvordan kan jeg lære ham at sove bedre?

Han sover meget godt om dagen, han sover ude i barnevognen. Men han er virkelig træls om natten, han vågner tit, nogle gange er han helt oppe og lege og kan ikke finde ro at putte sig igen.

Jeg prøver at beskriver hans nat:
kl.19.-19.30 blev han puttet
kl.20. eller 20.30 græder han og vi giver ham sut, der hjælper
mellem kl. 22.00-23.00 vågner han og får flaske, nogle gange falder han i søvn, nogle tager den en halv time til han finder ro og sover igen ( han står tit på alle fire og ...

Annonce

... dreje rundt)
mellem kl.3 og 4 vågner han igen og får flaske, nogle gange falder han i søvn nogle gange er han vågen en halv time til en time igen
kl.halv 5 er han oppe igen og so tager jeg ham i vores seng, nogle gange falder han i søvn ( til ca kl.6 ) igen nogle er han bare oppe.

Jeg håber at du kan finde mig en god løsning både for mig og for ham.

Til sidst vil jeg fortæller hvordan sover han om dagen, rigtig længe periode sov han førmiddag:9.00-12.00 og eftermiddag: 14.00-16.00,16.30. Men jeg besluttede mig at han sover kortere om dagen, so begyndt han sover førmiddag: 8.00-10.00,10.30 og eftermiddag: 13.00-15.00
Det ser ud at det har ikke hjalp noget.

Har du nogle ideer hvordan kunne det bliver bedre med hans nattesøvn?

Med venlig hilsen
træt mor Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder