Brev:
Dårlig søvn - 7 mdr.
10. december 2014
Alder:
7 mdr.
Dårlig søvn - 7 mdr.
Hej Helen.
Jeg er en mor til en pige på 19 måneder og til en dreng på en 7 måneder.
Vores lille søn der er 7 måneder gammel sover virkelig dårligt om natten. Og det gør han siden han var 2 eller 3 måneder gammel. Jeg har brug for nogle gode råd angående hans nattesøvn, hvordan kan jeg lære ham at sove bedre?
Han sover meget godt om dagen, han sover ude i barnevognen. Men han er virkelig træls om natten, han vågner tit, nogle gange er han helt oppe og lege og kan ikke finde ro at putte sig igen.
Jeg prøver at beskriver hans nat:
kl.19.-19.30 blev han puttet
kl.20. eller 20.30 græder han og vi giver ham sut, der hjælper
mellem kl. 22.00-23.00 vågner han og får flaske, nogle gange falder han i søvn, nogle tager den en halv time til han finder ro og sover igen ( han står tit på alle fire og dreje rundt)
mellem kl.3 og 4 vågner han igen og får flaske, nogle gange falder han i søvn nogle gange er han vågen en halv time til en time igen
kl.halv 5 er han oppe igen og so tager jeg ham i vores seng, nogle gange falder han i søvn ( til ca kl.6 ) igen nogle er han bare oppe.
Jeg håber at du kan finde mig en god løsning både for mig og for ham.
Til sidst vil jeg fortæller hvordan sover han om dagen, rigtig længe periode sov han førmiddag:9.00-12.00 og eftermiddag: 14.00-16.00,16.30. Men jeg besluttede mig at han sover kortere om dagen, so begyndt han sover førmiddag: 8.00-10.00,10.30 og eftermiddag: 13.00-15.00
Det ser ud at det har ikke hjalp noget.
Har du nogle ideer hvordan kunne det bliver bedre med hans nattesøvn?
Med venlig hilsen
træt mor Maria