2 årig vil ikke sove på eget værelse

9. december 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

2 årig vil ikke sove på eget værelse

Hej,

Vi har en rigtig dejlig søn på to år, som ikke vil sove på sit eget værelse længere. Han falder i søvn på værelset og sover de første timer, men han vågner så mellem 21.30-23.30 (hver aften), og vil ikke sove længere på værelset.

Han er dybt ulykkelig, ikke bare pyldret, og vil ind til os at sove. Vi har i flere omgange forsøgt at ”tage kampen” med ham, men efter halvanden-to timer, hvor han har grædt og grædt, har vi givet op. Så snart han kommer ind til os, sover han.

Vi har det samme putteritual, som vi har haft siden han var et halvt år. Det eneste større der har ændret sig inden for den sidste tid, er at vi er ved at bygge om i huset. Det er en mindre ombygning på et badeværelse, men det er alligevel noget, der fylder i vi voksnes hoveder, da der er noget forsikrings-problemer ind ovre. Om det kan være en del af forklaringen, er ikke usandsynligt i vores øjne, selvom vi forsøger at opretholde en normal hverdag med ham.

Det har endnu ikke ...

Annonce

... hjulpet at sidde ved siden af hans seng og vente til han falder i søvn. For det gør han ikke.

Fra han var et år til knap to gik putningen overordnet rigtig fint. Han har altid været længe om at falde i søvn (30min – 1time), men har som oftest hygget sig med en bamse eller en bog. I samme periode er han desuden vågnet 1-2-3 gange om natten og skulle lige hjælpes videre i søvnen med en sut eller en bamse. Det har vi været rigtig godt tilfredse med. Hvis vi bare kunne komme tilbage til det niveau, ville vi være meget glade.

Vi voksne sover ikke ret godt, når han ligger imellem os. Han er ret urolig og vil gerne ligge helt tæt op ad os. Og han vågner en del gange om natten, hvor han dog er relativ let at få til at falde i søvn. Så hverken han eller os sover godt med den situation, vi er landet i.

Vi vil rigtig gerne arbejde hen imod at han sover på sit eget værelse. Har du nogle gode råd til, hvordan vi kommer i gang med den proces?

Venlig hilsen
De trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder