Brev:
Natteskræk - 13 måneder
8. december 2014
Alder:
13 mdr.
Natteskræk - 13 måneder
Hej Helen
Jeg har på fornemmelsen at vores datter på 13 måneder døjer med natteskræk hver nat. F.eks. i aftes ved 21.30 er hun ked af det, sidder op i sengen og jeg må overhovedet ikke røre hende. Hvis jeg prøver at nusse hende eller ligge hende ned i sengen, skriger hun endnu med og kaster sig rundt. Jeg ende med at tage hende op til mig, men hun kaster sig rundt, hun falde dog til ro efter lidt tid, men var stadig ked af det med mellemrum.
Jeg har godt læst i dine bøger, at det "eneste" jeg kan gøre, at lad hende vide, at jeg er der, men hold det er svært.
Hvor lang tid kan sådan et "anfald" være?
Kan det komme flere gange på en nat?
Og hvor lang tid skal man lade det stå på, inden vi evt. sørger læge, hvis det kan hjælpe?
Er det egentlig arveligt? Jeg har nemlig fået fortalt, at jeg var på samme måde som barn.
God jul
Med venlig hilsen
Anne-Mette