Brev:
Baby 7 måneder sover dårligt (opfølgning)
6. december 2014
Alder:
7 mdr.
Baby 7 måneder sover dårligt (opfølgning)
Kære Helen.
Vi skriver til dig igen - vi skrev til dig ang. vores datters dårlige søvn for ca. 10 dage siden. Du gav os et godt svar og en dagsplan, som vi har forsøgt at følge så tæt som muligt.
Vi har måtte sande, at vores datter sover sin længste lur om formiddagen. Dit oplæg var, at hun skulle sove kortest der og så tage den lange lur om eftermiddagen. Vi har som sagt fulgt dagsplanen, men hun har indimellem "rykket" planen, da hun har sovet længere om formiddagen end det som planen lægger op til.
Hendes rytme er nu som følger:
04: Vågen og leger
05: Lægges til at sove i sin barnevogn i gården
05-07/07.30: sover
07.30-8.00: spiser havregrød
9.30/10.00: spise frugtmos og lægges til lur igen i barnevognen
11.30-12.00/12.30:spiser frokost
14-15: Sover eftermiddagslur i vognen, hvor mor går med hende og hun sover fint.
Senest 16.30 (efter 1/1,5/2 timer lader mor vognen stå, så hun vågner af sig selv senest 16.30)
16-16.30: spiser grød og frugt
17.30-18: spiser aftensmad
19-19.30 (enkelte gange 20.00) sove for natten
Når far har hende: vågner 23/24 og får flaske. Sover videre til kl. 03.30/04.00
Når mor har hende (pga fars arbejde har mor overtaget putning og natten) vågner hun gerne hver 2. time. Vågner kl. 0.3.30/04.00 (enkelt gang har mor ammet kl. 04 og hun sov til 05.00)
Hun er ikke blevet ammet før formiddagslur, men sover stadig 2-2,5 time til lur der. Ved godt det ikke var meningen, men det er åbenbart hendes rytme. Skal vi vække hende, for (måske) at sikre en længere eftermiddagslur? Hun har taget det fint, at hendes sovetid er ændret fra 18 til 19.30. Hun har stadig ikke ændret sin tidlige opvågning og vi ved ikke rigtig, hvad vi skal gøre herfra...
Vi vil til at ændre den vane med barnevognssovning fra 05-07.. Vi vil lægge hende i sengen igen, men skal vi droppe legen fra 04-05 og bare være med hende i det mørke rum? Har jo godt hørt, at det ikke skal gøres spændende at vågne på dette tidspunkt..
Ved godt at dette vist egentlig er to spørgsmål i eet, men synes det hænger lidt sammen.. Håber det er til at overskue :-)
På forhånd tak
De trætte forældre :-)