Baby 7 måneder sover dårligt (opfølgning)

6. december 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Baby 7 måneder sover dårligt (opfølgning)

Kære Helen.

Vi skriver til dig igen - vi skrev til dig ang. vores datters dårlige søvn for ca. 10 dage siden. Du gav os et godt svar og en dagsplan, som vi har forsøgt at følge så tæt som muligt.

Vi har måtte sande, at vores datter sover sin længste lur om formiddagen. Dit oplæg var, at hun skulle sove kortest der og så tage den lange lur om eftermiddagen. Vi har som sagt fulgt dagsplanen, men hun har indimellem "rykket" planen, da hun har sovet længere om formiddagen end det som planen lægger op til.

Hendes rytme er nu som følger:

04: Vågen og leger
05: Lægges til at sove i sin barnevogn i gården
05-07/07.30: sover
07.30-8.00: spiser havregrød
9.30/10.00: spise frugtmos og lægges til lur igen i barnevognen
11.30-12.00/12.30:spiser frokost
14-15: Sover eftermiddagslur i vognen, hvor mor går med hende og hun sover fint.
Senest 16.30 (efter 1/1,5/2 timer lader mor vognen stå, så hun vågner af sig selv senest 16.30)
16-16.30: spiser grød og frugt
17.30-18: spiser aftensmad
19-19.30 (enkelte gange 20.00) sove for natten

Når far har ...

Annonce

... hende: vågner 23/24 og får flaske. Sover videre til kl. 03.30/04.00
Når mor har hende (pga fars arbejde har mor overtaget putning og natten) vågner hun gerne hver 2. time. Vågner kl. 0.3.30/04.00 (enkelt gang har mor ammet kl. 04 og hun sov til 05.00)

Hun er ikke blevet ammet før formiddagslur, men sover stadig 2-2,5 time til lur der. Ved godt det ikke var meningen, men det er åbenbart hendes rytme. Skal vi vække hende, for (måske) at sikre en længere eftermiddagslur? Hun har taget det fint, at hendes sovetid er ændret fra 18 til 19.30. Hun har stadig ikke ændret sin tidlige opvågning og vi ved ikke rigtig, hvad vi skal gøre herfra...

Vi vil til at ændre den vane med barnevognssovning fra 05-07.. Vi vil lægge hende i sengen igen, men skal vi droppe legen fra 04-05 og bare være med hende i det mørke rum? Har jo godt hørt, at det ikke skal gøres spændende at vågne på dette tidspunkt..

Ved godt at dette vist egentlig er to spørgsmål i eet, men synes det hænger lidt sammen.. Håber det er til at overskue :-)

På forhånd tak

De trætte forældre :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"