30 minutters søvncyklus 2

5. december 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

30 minutters søvncyklus 2

Hei igjen Helen.

Takk for svar :)

Desverre så har lille nok lagt det for vane å våkne 30 minutter etter leggetid. Spiller ingen rolle hvilket klokkeslett det er.. Alt fra 19.30-21. Har du noen tips i forhold til det?

Vil også påpeke at jeg allerede har delt inn dagen i aktive og rolige perioder. Det jeg roer ned før dupp og siste 1-2 før leggetid. Virker ikke som det har noe å si. Eller var det kanskje noe annet du mente? Har du i tilfelle noen tips?

Prøver og prøver å få han til å sove lengre enn 30 minutter. Han liker desverre ikke å kjøre vogn. Den sover han kun i inne. Har du noen tips til hvordan få han til å like det? Dette likte han når han var 2 mnd... Han liker heller ikke å kjøre bil når han er trøtt. Da blir det skrik og gråt... Han ...

Annonce

... er ikke så lett å gjøre fornøyd :p

Jeg har endret litt på dagsplanen din. Har valgt å gi frokost ( morgenmad) istedenfor.. Fordi vi ofte er borte når det er lunsj. Tror du det går bra?

Skal jobbe med skjema ditt.. Men svært vanskelig å styre når han skal sove. Har du noen tips iforhold til unngå at legging blir en kamp? Han gråter alltid. Uten unntak omtrent... Han ammes i søvn. Men skriker ofte ved brystet. Ser han er kjempe trøtt. Du har ingen tips til hvordan lære han å sovne av seg selv?

Når det gjelder natta.. Mener du da at jeg skal ta opp å vugge han istedenfor å amme han i søvn igjen? Redd han da våkner og holder det gående i to timer.. Men om det er veien å gå. Så skal jeg såklart gjøre det.

På forhånd tusen takk for hjelpen og svar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie