Brev:
30 minutters søvncyklus 2
5. december 2014
Alder:
4 mdr.
30 minutters søvncyklus 2
Hei igjen Helen.
Takk for svar :)
Desverre så har lille nok lagt det for vane å våkne 30 minutter etter leggetid. Spiller ingen rolle hvilket klokkeslett det er.. Alt fra 19.30-21. Har du noen tips i forhold til det?
Vil også påpeke at jeg allerede har delt inn dagen i aktive og rolige perioder. Det jeg roer ned før dupp og siste 1-2 før leggetid. Virker ikke som det har noe å si. Eller var det kanskje noe annet du mente? Har du i tilfelle noen tips?
Prøver og prøver å få han til å sove lengre enn 30 minutter. Han liker desverre ikke å kjøre vogn. Den sover han kun i inne. Har du noen tips til hvordan få han til å like det? Dette likte han når han var 2 mnd... Han liker heller ikke å kjøre bil når han er trøtt. Da blir det skrik og gråt... Han er ikke så lett å gjøre fornøyd :p
Jeg har endret litt på dagsplanen din. Har valgt å gi frokost ( morgenmad) istedenfor.. Fordi vi ofte er borte når det er lunsj. Tror du det går bra?
Skal jobbe med skjema ditt.. Men svært vanskelig å styre når han skal sove. Har du noen tips iforhold til unngå at legging blir en kamp? Han gråter alltid. Uten unntak omtrent... Han ammes i søvn. Men skriker ofte ved brystet. Ser han er kjempe trøtt. Du har ingen tips til hvordan lære han å sovne av seg selv?
Når det gjelder natta.. Mener du da at jeg skal ta opp å vugge han istedenfor å amme han i søvn igjen? Redd han da våkner og holder det gående i to timer.. Men om det er veien å gå. Så skal jeg såklart gjøre det.
På forhånd tusen takk for hjelpen og svar