Vågner grædende - 6 mdr.

2. december 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vågner grædende - 6 mdr.

Kære Helen

Her kommer en lille opfølgning på mit sidste spørgsmål.

Vores dejlige datter er nu 6 måneder. Hun trives og udvikler sig hurtigt motorisk. Hun ligger nu på alle fire og begynder at flytte ben og arme så hun snart kravler.

Vi introducerede hertil morgen havregrød med god modtagelse, så hun nu får tre måltider om dagen. Dermed kan jeg også mærke, at hun ikke har den samme sult om natten.

Men...

Hun har indtil nu brugt amningen til at falde i søvn på. Men jeg kan mærke at hun nu er så bevidst at hun vågner så snart hun ikke har mig mere. Og hun er ikke sulten så hun nægter faktisk at tage brystet når hun vågner og så SKRIGER hun. Hun er nærmest i en sovende tilstand som hun ikke kan komme ud af mens hun bare skriger og ...

Annonce

... skriger... Hun bruger ikke sut så jeg har ikke rigtig noget alternativ til sutten, udover brystet. Den eneste måde hvor jeg kan få hende ud af denne tilstand er ved at vække hende. Så kan hun efterfølgende falde i søvn ved brystet eller ved at jeg tager hende i mine arme og vugger hende i søvn. Men det er jo ikke holdbart.

Jeg vil så gerne have etableret gode indsovningsvaner og sovevaner om natten. Jeg har hende indtil nu i soveværelset i vores seng, hvor vi ligger nærmest klods op og ned af hinanden. Men jeg må jo indrømme at jeg nyder at have hende der, og jeg ved ikke om jeg helt er klar til at putte hende på eget værelse endnu. Men på den anden side vågner hun når jeg går i seng om aftenen. Åh, jeg ved ikke. Hvad vil du synes der er bedst???

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!