Brev:
Vågner grædende - 6 mdr.
2. december 2014
Alder:
6 mdr.
Vågner grædende - 6 mdr.
Kære Helen
Her kommer en lille opfølgning på mit sidste spørgsmål.
Vores dejlige datter er nu 6 måneder. Hun trives og udvikler sig hurtigt motorisk. Hun ligger nu på alle fire og begynder at flytte ben og arme så hun snart kravler.
Vi introducerede hertil morgen havregrød med god modtagelse, så hun nu får tre måltider om dagen. Dermed kan jeg også mærke, at hun ikke har den samme sult om natten.
Men...
Hun har indtil nu brugt amningen til at falde i søvn på. Men jeg kan mærke at hun nu er så bevidst at hun vågner så snart hun ikke har mig mere. Og hun er ikke sulten så hun nægter faktisk at tage brystet når hun vågner og så SKRIGER hun. Hun er nærmest i en sovende tilstand som hun ikke kan komme ud af mens hun bare skriger og skriger... Hun bruger ikke sut så jeg har ikke rigtig noget alternativ til sutten, udover brystet. Den eneste måde hvor jeg kan få hende ud af denne tilstand er ved at vække hende. Så kan hun efterfølgende falde i søvn ved brystet eller ved at jeg tager hende i mine arme og vugger hende i søvn. Men det er jo ikke holdbart.
Jeg vil så gerne have etableret gode indsovningsvaner og sovevaner om natten. Jeg har hende indtil nu i soveværelset i vores seng, hvor vi ligger nærmest klods op og ned af hinanden. Men jeg må jo indrømme at jeg nyder at have hende der, og jeg ved ikke om jeg helt er klar til at putte hende på eget værelse endnu. Men på den anden side vågner hun når jeg går i seng om aftenen. Åh, jeg ved ikke. Hvad vil du synes der er bedst???
Hilsen