Søvn om dagen og natten - 6 mdr.

24. november 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Søvn om dagen og natten - 6 mdr.

Kære Helen.

For snart 6 mdr. siden blev vi forældre et endnu en dejlig dreng (født 40+6, 4kg og 54cm lang) - super fødsels 6 timer fra første ve). Han er en sød og glad dreng, men har meget svær ved at sove.

Kort info
Vi fandt ud af han var låst i nakke og lænd, hvilket en børnekiropraktor hjalp med efter 3-4 behandling (3 mdr gammel). Vi havde inden været hos en kranio sakral behandler og fys uden held.
Yderlig har besøgt en ørelæge, der sad ikke noget :-)

SØVN
Han falder ok i søvn i løbet af dagen og vågner efter 30-35 min i gråd, hvor vi går med ham i barnevogn indtil han falder i søvn igen (hvis det er muligt - da han nogle gange vækker sig selv) På gode ...

Annonce

... dage kan vi få ham op på 2 timers søvn - dog uden sammenhæng. Det har dog hjulpet ham, at sove i uld og voksiposen.

Når han skal sove til nat har han svært ved at falde i søvn - vi har flyttet ham ind i hans eget værelse for at se om det kan hjælpe ham. Han vågner op efter 2 timers - og spiser og falder ofte i søvn igen. Han har ellers været bedre til at sove nat…
(Sover ca. 3 timer løbet af dagen og 12 timer nat våger min. 4 gange)

MAD
Bliver ammet 100% indtil han var 4 mdr. Så begyndte vi med grød som han får 1-2 gange om dagen. Hirse med æblemos.

HJÆLP - kan du komme med nogle råd, noget jeg skal prøve.

Ser frem til at høre fra dig

Mange hilsner
Vicki

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder