Uro når hun skal sove

20. november 2014

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Uro når hun skal sove

Hej Helen.

Mange tak for dit tidligere svar vedr opstart på grød.

Vi har lige ekstra spørgsmål. Vores datter har mere eller mindre siden hun blev født haft meget uro i kroppen når hun skal sove i sengen, og det forsætter. Når hun skal lægges får hun altid lige godnat babs inde ved sengen og derefter bliver hun bøvset og lagt i sin seng. Selvom hun faktisk falder I søvn ved brystet så starter uroen når hun kommer over i sin seng. Hun sparker med benene og drejer hovedet voldsomt fra side til side i lang tid og det kan sagtens tage mere end 30 min før der kommer ro på hende. Hun kan godt klynke lidt når hun ligger der.

I barnevognen falder hun som regel i søvn når vi har gået 5 min. Menuen sover generelt ikke ret meget og har aldrig gjort det. Hun ...

Annonce

... sover i gennemsnit 9 timer i døgnet og har gjort det siden fødslen hvoraf de fleste er om natten. Vi prøver at lære hende at sove i løbet af dagen men hun tager maks. 3 lure af 30 min. Hvoraf den sidste er ved 16 tiden. Når vi når 18 tiden er hun træt igen men vi holder hende hen til ca.19.30-20 hvor vi går i seng og så sover hun ved 21-21.30 tiden.

Har du nogen ide til havd vi kan gøre for at afhjælpe dette og hvordan vi kan indføre et bedre sove ritual så hun får en bedre rytme.

Normalt ser det sådan her ud. Hun sover fra 21.30 til ca. 01.00 så igen fra 02.00 04.30 og igen fra 05.30 til 06.30 såfremt hun lur fra ca. 08.30-09.00 og igen 12.00-12.30 og sidste lur fra ca. 15.30-16.00

Hun er i dag 5 mdr.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor