Brev:
Uro når hun skal sove
20. november 2014
Alder:
5 mdr.
Uro når hun skal sove
Hej Helen.
Mange tak for dit tidligere svar vedr opstart på grød.
Vi har lige ekstra spørgsmål. Vores datter har mere eller mindre siden hun blev født haft meget uro i kroppen når hun skal sove i sengen, og det forsætter. Når hun skal lægges får hun altid lige godnat babs inde ved sengen og derefter bliver hun bøvset og lagt i sin seng. Selvom hun faktisk falder I søvn ved brystet så starter uroen når hun kommer over i sin seng. Hun sparker med benene og drejer hovedet voldsomt fra side til side i lang tid og det kan sagtens tage mere end 30 min før der kommer ro på hende. Hun kan godt klynke lidt når hun ligger der.
I barnevognen falder hun som regel i søvn når vi har gået 5 min. Menuen sover generelt ikke ret meget og har aldrig gjort det. Hun sover i gennemsnit 9 timer i døgnet og har gjort det siden fødslen hvoraf de fleste er om natten. Vi prøver at lære hende at sove i løbet af dagen men hun tager maks. 3 lure af 30 min. Hvoraf den sidste er ved 16 tiden. Når vi når 18 tiden er hun træt igen men vi holder hende hen til ca.19.30-20 hvor vi går i seng og så sover hun ved 21-21.30 tiden.
Har du nogen ide til havd vi kan gøre for at afhjælpe dette og hvordan vi kan indføre et bedre sove ritual så hun får en bedre rytme.
Normalt ser det sådan her ud. Hun sover fra 21.30 til ca. 01.00 så igen fra 02.00 04.30 og igen fra 05.30 til 06.30 såfremt hun lur fra ca. 08.30-09.00 og igen 12.00-12.30 og sidste lur fra ca. 15.30-16.00
Hun er i dag 5 mdr.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Maria