Søvnmønster og putning

20. november 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Søvnmønster og putning

Kære Helen

Min dreng der bliver 4 mdr. den 25. november er begyndt at vågne tidligt om morgenen (mellem 5-5.30) og han sover oftest først ved 21.30 tiden. Han er en stor dreng på 9,3 kg og 69 cm. Han ammes og jeg overvejer at gå i gang med skemad, da han melder sig flere gange om natten.

Mit "problem" er at jeg synes at han melder sig hyppigere og hyppigere om natten og min søvn efterhånden er meget afbrudt. Han ligger i sengen ved siden af mig og jeg vågner meget let - han græder aldrig om natten og måske jeg også er for hurtig med brystet, men synes det kan være svært at få ham til at sove videre - han bruger ikke narresut! Han ligger oftest og smiler til mig ...

Annonce

... og pludrer ;-)

Hans mønster har været som følgende:

Op ved 7 tiden og ammes ved 8 tiden
Lur fra 9-11/11.30
Ammes, hygger og ammes igen inde lur ved 13.30-14 tiden (2 timer)
Så er han med i det daglige og får gerne en lille lur ved brystet ved 20 tiden - Der er han ikke klar til at komme i seng - han vågner op igen efter 10 min og er frisk.

Som det er nu så går jeg op med ham ved 21.30 tiden og ligger og ammer ham. Nogle gange falder han i søvn og andre gange synger jeg lidt og aer ham og så sover han.

Synes bare han sover lidt om natten og rimelig meget om dagen.. nervøs for at han bytter rundt på nat og dag. Vil maden gøre en ændring?

Bedste hilsner
Eva

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.