Brev:
Søvnmønster og putning
20. november 2014
Alder:
4 mdr.
Søvnmønster og putning
Kære Helen
Min dreng der bliver 4 mdr. den 25. november er begyndt at vågne tidligt om morgenen (mellem 5-5.30) og han sover oftest først ved 21.30 tiden. Han er en stor dreng på 9,3 kg og 69 cm. Han ammes og jeg overvejer at gå i gang med skemad, da han melder sig flere gange om natten.
Mit "problem" er at jeg synes at han melder sig hyppigere og hyppigere om natten og min søvn efterhånden er meget afbrudt. Han ligger i sengen ved siden af mig og jeg vågner meget let - han græder aldrig om natten og måske jeg også er for hurtig med brystet, men synes det kan være svært at få ham til at sove videre - han bruger ikke narresut! Han ligger oftest og smiler til mig og pludrer ;-)
Hans mønster har været som følgende:
Op ved 7 tiden og ammes ved 8 tiden
Lur fra 9-11/11.30
Ammes, hygger og ammes igen inde lur ved 13.30-14 tiden (2 timer)
Så er han med i det daglige og får gerne en lille lur ved brystet ved 20 tiden - Der er han ikke klar til at komme i seng - han vågner op igen efter 10 min og er frisk.
Som det er nu så går jeg op med ham ved 21.30 tiden og ligger og ammer ham. Nogle gange falder han i søvn og andre gange synger jeg lidt og aer ham og så sover han.
Synes bare han sover lidt om natten og rimelig meget om dagen.. nervøs for at han bytter rundt på nat og dag. Vil maden gøre en ændring?
Bedste hilsner
Eva