Brev:
Middagslur - 3 år, 4 mdr.
18. november 2014
Alder:
3 år, 4 mdr.
Middagslur - 3 år, 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål vedr. min dreng på 3 år og 4 måneder.
Han går i børnehave mandag til torsdag - fredag har vi alle fri.
Det er altid mig der henter og jeg henter ungerne på cykel. Min søn sidder foran på sådan et jernsæde og hver dag (det slår aldrig fejl) falder han i søvn med armene på styret og hovedet på armene - så han er tydeligvis ekstremt træt. Turen tager ca 20 minutter og han sover efter ca. 5.
Når han har fri holder tager han også ofte en lur, men ikke altid.
Han er jo langt over middagsluralderen og der er heller ikke nogen på hans stue, der sover middagslur. Jeg har i en periode fastholdt overfor personalet, at han skal ind og ligge (de har et sove rum) i en halv time ca. og hvis han så ikke er faldet i søvn kan han komme ud på legepladsen til de andre. Personalet synes dog ikke det er en god idé både fordi han stritter imod og hellere vil ud at lege med sine kammerater og fordi (tror jeg) de synes det er synd for ham, at han skal sove, når de andre på stuen ikke skal - så han bliver lidt anderledes. Så de sidste par måneder har han ikke sovet middagslur, men med det resultat, at han falder i søvn på cyklen hjem og jeg synes det er så synd, hvis han går og er helt smaddertræt om eftermiddagen i børnehaven.
Børnehaven har ikke noget problem med at putte ham ind, hvis det er den beslutning vi tager som forældre, men de udtrykker bare, at de ikke synes det er en god idé ift. samværet med de andre børn - min intuition siger mig bare at han er sådan en, som har brug for en lille skraber om eftermiddagen, men klart jeg kommer lidt i tvivl, når personalet siger noget andet.
Om aftenen falder han i søvn mellem 19 og 20 og han står op kl. ca. 6. Han er i institution fra ca 8:30 - 16. Han spiser fint og er aldersvarende i udviklingen og leger fint med alle de andre børn på stuen.
Hilsen