Brev:
Natgrød og/eller flaske
16. november 2014
Alder:
16 mdr.
Natgrød og/eller flaske
Kære Helen
Vores datter spiser godt dagen igennem og spiser aftensmad omkring kl 17.
Der får hun kartofler, kød, fisk, majs, ærter og lign. og det er vores indtryk, at hun spiser sig mæt.
Indtil for nylig spiste hun allerede kl 16.30, og vi kunne derfor godt klemme en omgang natgrød ind kl cirka 18 efter hendes bad og inden hendes godnatflaske.
Med med den nye rutine (som egentlig passer familien lidt bedre), kan vi ikke "nå" grøden. Hun er for træt og har jo stort set lige spist. Men de dage hun ikke får grøden, vågner hun allerede kl 5 og har svært ved at falde i søvn igen. Så vi tænker, at hun måske ikke er helt mæt nok til en hel (lang nat)?!
Hun får 150-200 ml Nan3 kl 18.30/19 og sover umiddelbart efter. Og så plejer hun at vågne kl. 6/6.30, men uden grød altså omkring kl. 5. Og så får hun sin morgenmad (havregrød med banan og smør) 6.30. Der er hun godt sulten.
Hvad vil du anbefale os? Umiddelbart virker det oplagt at droppe flasken helt og tilbyde grød i stedet (senere end vi plejer), men hun virker rigtig glad for den. Hun rækker ud efter den, så snart hun ser, vi er ved at lave den.
Vi har læst, hun må beholde flasken, til hun er 18 måneder. Kan hun blive FOR glad for den? Og synes du, vi skal udfase den hurtigst muligt, eller skal vi tage det med ro?
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Lina