Natgrød og/eller flaske

16. november 2014

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Natgrød og/eller flaske

Kære Helen

Vores datter spiser godt dagen igennem og spiser aftensmad omkring kl 17.
Der får hun kartofler, kød, fisk, majs, ærter og lign. og det er vores indtryk, at hun spiser sig mæt.

Indtil for nylig spiste hun allerede kl 16.30, og vi kunne derfor godt klemme en omgang natgrød ind kl cirka 18 efter hendes bad og inden hendes godnatflaske.

Med med den nye rutine (som egentlig passer familien lidt bedre), kan vi ikke "nå" grøden. Hun er for træt og har jo stort set lige spist. Men de dage hun ikke får grøden, vågner hun allerede kl 5 og har svært ved at falde i søvn igen. Så vi tænker, at hun måske ikke er helt mæt nok til en hel (lang ...

Annonce

... nat)?!

Hun får 150-200 ml Nan3 kl 18.30/19 og sover umiddelbart efter. Og så plejer hun at vågne kl. 6/6.30, men uden grød altså omkring kl. 5. Og så får hun sin morgenmad (havregrød med banan og smør) 6.30. Der er hun godt sulten.

Hvad vil du anbefale os? Umiddelbart virker det oplagt at droppe flasken helt og tilbyde grød i stedet (senere end vi plejer), men hun virker rigtig glad for den. Hun rækker ud efter den, så snart hun ser, vi er ved at lave den.

Vi har læst, hun må beholde flasken, til hun er 18 måneder. Kan hun blive FOR glad for den? Og synes du, vi skal udfase den hurtigst muligt, eller skal vi tage det med ro?

På forhånd tak.

Bedste hilsner
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder