Brev:
Søvn problemer
15. november 2014
Alder:
15 mdr.
Søvn problemer
Hej Helen.
Tak for dine altid gode svar. Må allerede skrive igen. Da jeg snart er ved at opgive det søvn ræs.
Nu er vores dreng på 15 måneder endelig kommet ovenpå efter sygdom og kom i dagpleje efter 3 uger hjemme. Han har været i dagplejen i to dage og hun fortæller at det går så fint.
Hjemme har vi dog udfordringer. Han prøver grænser og kan hurtig blive sur. Da han var syg lå han hos os. Men sov så fem nætter på eget værelse uden problemer.
Men lige pludselig fra selv at falde i søvn i egen seng kl 19.00. Kæmper vi 1-2 timer og hver gang ender han inde i vores seng, hvor han roder rundt og efter små tyve minutter falder i søvn.
Han er helt hysterisk og skriger meget hvis vi prøver at gå fra ham. Når han er alene i egen seng.
Har prøvet at blive derinde og gå til og fra og berolige ham. Men det eneste vi føler hjælper er at tage ham op og gå ind i vores seng. Han vågner 1-2 gange om natten og står op kl 05-06.
Han får små 100 ml mælk på flaske 1-2 gange om natten. Ofte falder han hurtig i søvn og nogen gange kan vi lægge ham i egen seng om natten uden brok.
Han er lige begyndt at gå selv. Om dagen sover han oftest 1 hvil fra 12-14.30. I snit.
Han har i 15 måneder aldrig sovet mere end 5-6 timer i træk. Vi har siden han blev født altid været oppe x 2 om natten og give flaske.
Hvad kan vi gøre.?
Er det udvikling. ? Det at han lige er begyndt at gå.
Eller er der noget galt med ham eller os med hvordan vi gør det.
Glæder mig til at høre dit svar.
Hilsen
søvn træt mor
PS: Jeg glemte lige at sige at tidligere hvor vi har lagt kl 19.00. Har vi altid givet natflaske i stuen og i vågen tilstand lagt ham ind i hans seng og lagt hans bamse og en sut i hånden og sagt godnat. Kan du sove godt.
Han har altid vendt sig om på siden. Nogle gange snakket lidt og faldet i søvn selv efter 5 min