Søvn problemer

15. november 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Søvn problemer

Hej Helen.

Tak for dine altid gode svar. Må allerede skrive igen. Da jeg snart er ved at opgive det søvn ræs.

Nu er vores dreng på 15 måneder endelig kommet ovenpå efter sygdom og kom i dagpleje efter 3 uger hjemme. Han har været i dagplejen i to dage og hun fortæller at det går så fint.

Hjemme har vi dog udfordringer. Han prøver grænser og kan hurtig blive sur. Da han var syg lå han hos os. Men sov så fem nætter på eget værelse uden problemer.
Men lige pludselig fra selv at falde i søvn i egen seng kl 19.00. Kæmper vi 1-2 timer og hver gang ender han inde i vores seng, hvor han roder rundt og efter små tyve minutter falder i søvn.

Han er helt hysterisk og skriger meget hvis vi prøver at gå fra ham. Når han er alene i egen seng.

Har prøvet at blive derinde og gå til og fra og berolige ham. Men det eneste vi føler hjælper er at tage ham op og gå ind i vores seng. Han vågner 1-2 gange om natten og ...

Annonce

... står op kl 05-06.

Han får små 100 ml mælk på flaske 1-2 gange om natten. Ofte falder han hurtig i søvn og nogen gange kan vi lægge ham i egen seng om natten uden brok.

Han er lige begyndt at gå selv. Om dagen sover han oftest 1 hvil fra 12-14.30. I snit.
Han har i 15 måneder aldrig sovet mere end 5-6 timer i træk. Vi har siden han blev født altid været oppe x 2 om natten og give flaske.

Hvad kan vi gøre.?
Er det udvikling. ? Det at han lige er begyndt at gå.
Eller er der noget galt med ham eller os med hvordan vi gør det.

Glæder mig til at høre dit svar.

Hilsen
søvn træt mor

PS: Jeg glemte lige at sige at tidligere hvor vi har lagt kl 19.00. Har vi altid givet natflaske i stuen og i vågen tilstand lagt ham ind i hans seng og lagt hans bamse og en sut i hånden og sagt godnat. Kan du sove godt.
Han har altid vendt sig om på siden. Nogle gange snakket lidt og faldet i søvn selv efter 5 min

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2