Nattesøvn - vågner mange gange

12. november 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nattesøvn - vågner mange gange

Hej Helen

Endnu engang tak for dine gode svar. Det er rigtig dejligt, at du svarer hurtigt og konkret. Det er min oplevelse, at mange kommunale sundhedsplejersker ikke giver ret konkrete svar, og jeg synes især dine forslag til dagsplaner er utroligt brugbare.

Det går rigtig fint med vores søn på nu 7 måneder og amningen kører igen. Vores dagsrytme følger ret godt den dagsplan, du har sat op i din bog for et 7 måneders barn - både mht. spisetider og sovetider. Han vågner dog stadig mange gange hver nat! Han sover i sin tremmeseng 1 meter fra vores seng.

Han bliver puttet kl. 19.30 hver aften (efter godnathistorie og amning) og lægger sig med det samme til at sove med sin sut og sovebamse. Herefter vågner han flere gange i løbet af aftenen inden vi går i seng (kl. 23) og græder højt. Det stopper først når jeg kommer og tager ham - far dur ikke på dette ...

Annonce

... tidspunkt! Problemet er de mange gange han så vågner i løbet af natten. Det starter som regel ved 1-2-tiden og så er jeg oppe 5-8 gange, hvor jeg nogle gange giver sut, nogle gange vand og nogle gange giver jeg bryst, fordi jeg er så træt at jeg ikke orker mere. Ofte kommer han over i vores seng ved 4-tiden fordi jeg ikke orker at rende frem og tilbage mere, og så sover han oftest godt videre. Jeg tænker at det kan være et spørgsmål om tryghed.

Er der noget vi kan gøre? Han sover med tyk sengerand i sin tremmeseng, så jeg tænker ikke at det er fordi sengen er for stor for ham.

Det skal lige nævnes at han har fået sin første tand i dag og i den forbindelse var han syg med feber en enkelt dag for en lille uge siden. Dette natteroderi har dog stået på i en længere periode.

Om dagen sover han 1-1,5 time til formiddag og 1,5-2,5 time til eftermiddag.

Mange hilsner
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder