Brugen af sut - 2 mdr.

11. november 2014

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Brugen af sut - 2 mdr.

Hej.

Hvad er den bedste brug af sut?

Vores datter ammes og får så flaske, da jeg ikke har nok. Hun trives og vokser.. Er meget livlig og opmærksom.

Om aftenen svøber jeg hende og giver sutten, som jeg så tager igen før hun lægges i lift på eget værelse. Jeg har sovet i samme værelse, men er lige begyndt at sove på soveværelset igen..her får jeg sovet bedst. Hun sover så 4-7 timer, spiser og sover 2-4 timer indtil morgen. Sover 3 lure om dagen af forskellig længder og spiser 5 Gange i døgnet.

Er begyndt at svøbe om dagen i barnevognen også. Hvor længe har hun brug for sutten i indsovningsfasen? Bør jeg tage den fra hende i barnevogn også? Nogle dage vågner hun efter 45 min andre gange sover hun 3-4 timer uden at jeg kører med hende. Kan ofte få hende til at sove igen når hun vågner efter 45 Min ved at trille en tur..

Hvornår kan vi begynde på ritualer så hun selv falder i søvn om aftenen?

Hvornår kan hun selv holde sutten? Vi bruger mam sutter..

Jeg vil ...

Annonce

... helst undgå en situation hvor hun har brug for sut hele natten. Hvordan undgår vi det?

Hvor længe kan jeg blive ved at svøbe? Skal jeg tage hende ud af svøbet eller må hun gerne sove sådan? Hun roder meget rundt og jeg oplever at det gør hende roligere også om natten.. Indtil for 2 uger siden pakkede jeg hende ud og lagde dynen over kun, men så havde hun nogle urolige nætter og jeg lod hende blive i svøbet. Men hvad når hun blir større? Hvor længe kan jeg blive ved med at svøbe? Er der andre løsninger? Hun er en stor pige på 5,5kg og hun er efterhånden tung at gå rundt med om aftenen..

Kan det passe at hun allerede er træt om dagen efter 1-1,5 time? Synes næsten ikke jeg når både at amme, pusle og give flaske før hun er træt.. og afbøvsningen tager jo også lidt tid. Men hun er meget livlig og opmærksom og smiler rigtig meget og siger lyde. Synes bare det er kort tid,, men hun er selvfølgelig også stadig lidt ny ;-)

Tak for god brevkasse :-)

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far